Tengerentúli járatokat üzemeltet a Finnair bioüzemanyaggal, jelentősen csökkentve ezzel a szén-dioxid-kibocsátást – közölte a légitársaság.
A helsinki központú Finnair eddig is nagy hangsúlyt fektetett a fenntartható fejlődésre, most újabb lépés tettek ennek érdekében: olyan járatokat indítottak, amelyek teljesítése közben a repülőgép részben bioüzemanyagot is használ.
A Finnair OH-LTM lajstromú, 10 éves Airbus A330-300-asa hétfőn San Franciscóból Helsinkibe repült és a fedélzetére vett kerozin mellett 12 százalékban használt sütőolajból készült bioüzemanyaggal repült. Ugyanezzel az üzemanyagtípussal közlekedik majd a finn légitársaság augusztus 7-i, szintén San Francsisco és Helsinki közötti járata, amelyet szintén Airbus A330-300-assal teljesítenek. A légitársaság szerint ezzel a két járattal 32 tonnával csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást.
A bioüzemanyagot a kaliforniai székhelyű Sky NRG és a World Energy biztosította, a logisztikai feladatokat pedig a Shell vállalta magára.
Arja Suominen, a Finnair kommunikációért és vállalati felelősségvállalásért felelős alelnök a közlemény szerint azt mondta, a program költségét teljes egészében az utasok számára is elérhető, környezetvédelemmel kapcsolatos szolgáltatásokból befolyt összegből finanszírozták és reményét fejezte ki, hogy ezek eredmények után még többen választják majd ezeket a szolgáltatásokat.
Mint arról az AIRportal is beszámolt, a Finnair idén januárban indította el Push for change programját, amelynek lényege, hogy az utasok 1 és 60 euró közti összeggel „semlegesíthetik” a járatuk által kibocsátott szén-dioxidot, 10 eurótól bioüzemanyag-vásárlásra adományozhatnak a légitársaságnak.