Két kötelező és egy nem kötelező érvényű ajánlat érkezett be a határidőig a csődvédelemben működő Alitalia megvételére. Részleteket nem árultak el a csődbiztosok, de az olasz állami vasúttársaság nemrég megerősítette, hogy ajánlatot akar tenni, a másik pályázó pedig vélhetően az Easyjet.

Hamarosan kiderülhet, ki viszi a céget (Fotó: AIRportal.hu)

Lejárt az immáron több csaknem másfél éve csődvédelem alatt működő olasz nemzeti légitársaság, az Alitalia újbóli privatizálására megszabott október 31-i határidő.

Az aero.de cikke szerint a csődbiztosok által felügyelt cég szerda este bejelentette, hogy összesen két kötelező érvényű, valamint emellett egy nem kötelező érvényű vételi ajánlat érkezett be, de hogy mindezek mely cégektől, azt nem árulták el.

Az olasz állami vasúttársaság szerdán arról tájékoztatott, hogy valóban pályázni kíván a légitársaság átvételére.

A Ferrovie dello Stato (FS) esetleges szerepvállalásáról már korábban is érkeztek hírek, a tavasszal felállt új olasz kormányzat emellett 15 százalék részesedést tartana meg, és legutóbbi bejelentések szerint kínai befektetőt is keresnek kisebbségi tulajdonosnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szintén szerdán a brit fapados Easyjet is közölte, hogy egy szanált, azaz gazdaságilag nagyjából rendbe tett Alitalia iránt még mindig érdeklődnek.

Korábban a Lufthansa is szerette volna megvenni az olasz légitársaságot, de a német holdingot is csak szanálás után érdekelné a már többször újjászervezett cég.

A Wizz Air korábban azt közölte, hogy a magyar gyökerű légitársaságot maga az Alitalia nem, de egyes vagyonelemek, leginkább egyes útvonalak/repülési jogok érdekelnék.

Az Alitalia 2017 tavasza óta működik csődvédelemben, mintegy 900 millió eurós állami kölcsönnel, amelynek versenytorzító hatását nem mellesleg az Európai Unió is vizsgálja.