A 787-esek gyártási hibáiból eredő plusz költség veszteségbe sodorta a Boeing tavalyi gazdálkodását, és egyelőre a cég sem tudja, mennyi ideig tarthat a teljes átvizsgálás.

A chicagói központú vállalat a 2021-es pénzügyi év most publikált beszámolójában írt arról, hogyan haladnak a munkálatok a Dreamlinerekkel kapcsolatban.

E szerint folyamatosan együtt dolgoznak a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szakembereivel az elkészült, de át nem adott gépek átvizsgálásban, emellett a Boeing a saját gyártási folyamatait is áttekinti.

A plusz költségek és a megrendelt gépek lemondása több mint 4,5 milliárd dollár kárt okoz, és azt egyelőre a Boeing sem tudja megmondani, hogy meddig tart még a vizsgálat.

Fotó: AIRportal.hu

Azt azonban leszögezték, hogy a mostani, nagyon alacsony kibocsátást nem fogják addig havi 5-re emelni, amíg nem fejeződik be a folyamat, de céldátumokat nem adtak meg – bár a gyártó nem siet, mivel a járvány miatt egyébként is alacsony a kereslet a szélestörzsű gépekre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kivéve az áruszállító variánsokat, amelyekből rekord mennyiséget adott el az amerikai gyártó az elmúlt évben, és további üzletek is várhatók. A Reuters értesülései szerint a jövő héten jelentenek be egy cargo-gépekre szóló megrendelést az Airbus A350-es festési hibái miatt az európai gyártóval hadakozó Qatar Airwaysszel.

A Boeing a 737 MAX-ekkel kapcsolatban azt írta a cég: továbbra is 99 százalék feletti a rendelkezésre állásuk, a 2020. novemberi ismételt forgalomba állás óta 300 ezer járatot teljesítettek ezzel a típussal. Jelenleg 26 példányt gyártanak havonta, és folyamatosan dolgoznak azon, hogy egy év múlva ilyenkor 31 készülhessen el minden hónapban.

A Boeing az elmúlt évet anyagi szempontból sokkal jobb eredményekkel zárta, mint 2020-at, de még így is súlyos veszteségek keletkeztek, persze ehhez kellett a Dreamlinerek miatt keletkező plusz költség is.

Főként a 737 MAX és a cargo-példányok megrendelései és átadásai miatt a Boeing bevételei 7 százalékkal 62,2 milliárd dollárra nőttek, a társaság üzemi szinten 2,9 milliárd dollár veszteséget termelt, ez a negyede az egy évvel korábbinak. Az adózott veszteség 4,2 milliárd dollárt tett ki az egy évvel korábbi 11,9 milliárdhoz képest.