Az év első három hónapjában az utasok száma 15,5, a kezelt áru mennyisége pedig 52,6 százalékkal nőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A 2024-es rekordév után idén is folyamatosan ível felfelé a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma: míg januárban közel 1,3 millió, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1,2 millió, márciusban már 1 468 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – derül ki az üzemeltető közleményéből.

A harmadik havi adat 13,3 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Mindez azt jelenti, hogy a Budapest Airport több mint 4 millió utas kezelésével zárta az első negyedévet, 15,5 százalékkal túlszárnyalva a tavalyi azonos időszak eredményét.

Márciusban a legnépszerűbb városok London, Tel-Aviv, Isztambul, Párizs és Milánó voltak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

A növekedést Magyarország turisztikai vonzereje, a Budapest Airport és a VINCI Airports kiterjedt légitársasági partnerhálózata, a diverzifikációra épülő járatfejlesztési stratégia, valamint a repülőtér stratégiai elhelyezkedése is támogatja a közlemény szerint.

A nyári menetrendben a Budapest Airport tizenegy új járatot jelentett be, amelyek a meglévő úti célokra közlekedő járatok sűrítésével együtt hozzájárulnak a turizmus és az üzleti utazások számának további növekedéséhez – teszik hozzá. Arra is emlékeztetnek: az új járatfejlesztési stratégia lehetővé teszi az utasoknak, hogy a kiválasztott útvonalon a számukra legmegfelelőbb szolgáltatást vehessék igénybe, a nyári menetrendben pedig minden eddiginél több, összességében 13,8 millió ülőhely érhető el a járatok fedélzetén.

A Budapest Airport a fejlődő utasforgalom mellett is magas szolgáltatási színvonalat biztosít a közlemény szerint, amelyet, mint írják, a közelmúltban elnyert két díj is alátámaszt. A repülőtér idén is, immár a 12. egymást követő alkalommal elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét, márciusban pedig az ACI „Európa legjobb repülőtere” elismerésével gazdagodott, a 15-25 millió utast kezelő légikikötők kategóriájában. Mindkettő értékét emeli, hogy az utasok véleménye alapján, átfogó felmérésesek eredményeképpen ítélték oda a budapesti repülőtérnek.

50 százalékot meghaladó növekedéssel a régió élvonalában a negyedéves cargo

A magyarországi légiáru-szállítás történetének legerősebb hónapját zárta a Budapest Airport 2025 márciusában: az év harmadik hónapjában kezelt 36 781 tonna áru 55,1 százalékkal haladta meg a tavaly márciusi eredményt, túlszárnyalva az eddigi csúcstartó hónapot, 2024. novembert is, amikor 31 121 tonna árut kezeltek.

A januártól márciusig kezelt 94 490 tonna 52,6 százalékkal több, mint a tavalyi azonos időszakban, és egyúttal a valaha volt legerősebb negyedéves cargo-mennyiséget jelenti.

Forrás: Budapest Airport

Noha ez a háromhavi eredmény meghaladja a tíz évvel ezelőtti éves árumennyiséget is, a cargo-járatok mennyisége ez idő alatt mindössze 28,6 százalékkal, vagyis évente kevesebb mint 3 százalékkal nőtt. A fenntartható mértékű növekedés annak köszönhető, hogy a dedikált cargo-járatok nagyobb kapacitással és jobb kihasználtsággal közlekednek, illetve jelentősen bővült a hosszútávú utasszállító járatokon fuvarozott áru (belly cargo) mennyisége is.

A növekedés motorját az adja a Budapest Airport közlése szerint, hogy a repülőtér az elmúlt években Kelet-Közép-Európa egyik vezető légiáru gyűjtő-elosztó központja lett. Általánosságban megfigyelhető tendencia, hogy a légitársaságok bővítik áruszállítási kapacitásaikat az európai és a közel-keleti cargo-elosztóközpontok között.

Ez trend Budapest esetében is jellemző, a kezelt árumennyiség növekedését pedig tovább erősíti, hogy napjainkra Ázsia vonatkozásában a budapesti légikikötőnek Sanghajjal, Pekinggel, Hongkonggal, Csengcsouval, Csengtuval, Hsziannal, Ecsouval, Hangcsouval, Sencsennel, Ningboval, Kantonnal és Szöullal is van közvetlen dedikált áruszállító vagy belly cargo kapacitást nyújtó járata.