Spórolás miatt több mint hatvan Boeing 737 MAX 8-ast csak hat évvel később vesz át a világ legnagyobb diszkont légitársasága, a Southwest. A lépés az elemzők szerint a Boeing keskenytörzsű gépeinek eladására is hatással lehet.
A légitársaság ezzel 1,9 milliárd dollár elköltését időzítette későbbre, ennek indokaként a „piaci kihívásokat” (azaz anyagi okokat) jelöltek meg a Reuters szerint. Az új ütemezésben a gépek a 2023-2025 közötti ciklusban állhatnak szolgálatba a diszkont légicég színeiben.
A hírre a Southwest részvényei esésbe kezdtek a tőzsdén, de a szakértők már afelől sincsenek meggyőződve, hogy a Boeing hogyan tudja magasan tartani a 737-esek rendelési számait, amely az elmúlt évek jelentős megrendelései miatt soha nem látott mértékűre duzzadt.
Az is nyugtalanító tényező lehet, hogy a Southwest, mint a legnagyobb diszkont cég után mások is hasonló lépésre kényszerülnek a piaci nehézségek miatt.
A gépgyártó közleményében reagált, mint írták, egészséges igényszintre számítanak a keskenytörzsű piacon, és sikerült mindkét fél számára megnyugtató módon megoldani az átütemezést a Southwesttel, a hosszútávú flottabővítés nincs veszélyben.
Az 1971-óta üzemelő dallasi Southwest jelenleg 721 gépes flottával repül, ezek mindegyike 737-es Boeing, és ők adták le a MAX-ra az egyik legnagyobb, kétszáz darabos megrendelést (és további 191-re opciójuk van), illetve ez a cég lesz a típus indító légitársasága 2017-ben. Ez az átütemezés hatására sem változik.
Pénzügyi jelentése szerint a Southwest 2016 első negyedévét 944 millió dollár üzemi eredménnyel zárta, ami 21 százalékkal jobb, mint egy évvel korábban, 2015-ben pedig 4,1 milliárd dollár üzemi eredménnyel zártak, ami majdnem a duplája az egy évvel korábbinak.