Hamarosan újabb légialkalmassági direktívát ad ki a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA), ennek értelmében több mint 200 Boeing 787-est kell átvizsgálni a raktér alatti dekompressziós panelek miatt.

A Reuters által szemlézett direktívatervezet szerint sorozatos ellenőrzésnek kell alávetni a 787-esek mindhárom típusváltozatának raktere alatt, a törzs külseje felé elhelyezkedő, térelválasztó szerkezeti elemen lévő nyomáskiegyenlítő (dekompressziós) paneleket.

Az alkatrész biztonsági kockázatot hordoz magában, jelentések szerint több példányon is átszakadt már.

Az FAA utasítása több hasonló hibáról érkezett beszámoló nyomán születik meg, és már elérhető a véleményezésre kiadott változata (lásd PDF-ben itt).

Illusztráció (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Ha hibásak a panelek, tűz esetén az oltórendszerből érkező halongáz nem tud megfelelő koncentrációban felhalmozódni a raktér adott területén, hogy kordában tartsa a lángokat a leszállásig. A hatóság egy átvizsgálás várható költségét 56 610 USA-dollárra becsüli, az elsőt március végéig kell elvégezni minden érintett 787-esen, és 120 napon belül kell megismételni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Összesen 222 repülőgépet kell kötelezően átvizsgálni az Egyesült Államokban, de sokkal több lehet a hibával potenciálisan érintett példány világszerte.

A Dreamliner karrierje kezdete óta küzd a típushibákkal, hol a Boeing, hol pedig a beszállítók, például a hajtóműveket gyártó Rolls-Royce miatt. Az elmúlt időszakban az amerikai repülőgépgyártó és a légitársaságok egyaránt fedeztek már fel hibákat a vízszintes vezérsíkkal, a robotpilótával kapcsolatosan, de volt, hogy a törzsön találtak repedéseket.