Történelme során először és a fapados versenytársai között is ritka módon ért el a Wizz Air több bevételt a szolgáltatások értékesítéséből, mint a jegyeladásból. A légitársaság az első pénzügyi félévében üzemi szinten nyereséges tudott maradni, bár adózás után veszteséget könyvelt el, a készpénzállománya pedig stabil.

Érdekes dolgok derülnek ki a Wizz Air idei első pénzügyi féléve (2020. április 1-től szeptember 30-ig tartó időszak) eredménykimutatásából.

A légitársaság teljes árbevétele 71 százalékkal 471 millió euróra csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A jegyeladásból származó összeg 78 százalékkal 201 millióra csökkent, a kiegészítő bevételek, tehát szolgáltatások után befolyt pénz viszont ennél kisebb mértékben, 62 százalékkal esett, és 270 millió eurót tett ki.

Ez a Wizz Air történelmében először fordult elő, de a fapados légitársaságok egyikénél sem sűrűn tapasztalnak ilyen jelenséget.

Fotó: AIRportal.hu

Ennek oka az, hogy a koronavírus-járvány miatt jóval kevesebben repülnek, ők viszont többet költenek a járatokon: egy utas átlagosan 41,6 eurót szán plusz szolgáltatásokra, 21 százalékkel többet, mint tavaly ugyanilyenkor.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Wizz Airre is igaz, hogy a bevételek nagyobb arányban csökkennek, mint a kiadások: a társaság üzemelési költségei 716 millió eurót emésztettek fel, ez 43 százalékkal alacsonyabb a 2019 első fél évihez képest.

Az értékcsökkenés, adózás és amortizáció előtt számolt (üzemi) eredmény 17 millió eurós nyereséget mutatott, miközben a többi légitársaság még ezt tekintve sem tudott a pozitív tartományban maradni. A Wizz adózott eredménye viszont 243 millió euró veszteség volt, míg tavaly 370 milliós nyereség keletkezett.

A légitársaság szabad készpénzállománya az időszak végén 1,5 milliárd euró volt, ez 14 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

Előrejelzésében a légicég a költségek kordában tartását tűzték ki célul. Ha a teljes flotta leállna, akkor havonta 70 millió eurót emésztene fel az üzemelés – írta a Wizz Air. A társaság ettől függetlenül folytatja a flottamodernizációt, március végéig a most 132 gépet számláló gépparkhoz újabb 5 gép csatlakozik, jövőre pedig 159 repülőgép üzemeltetése a cél.