Az üzlet egy percre sem áll meg – egy üzleti út alatt a legtöbben minden pillanatot munkával töltenek. Egy tömött, zajos, rosszul felszerelt repülőtéren eltöltött átszállási idő azonban kihasználatlan órákat jelenthet.
A PowWowNow nevű cég felmérése – amelyet a Forbes közölt – a világ ötven legforgalmasabb repülőterét rangsorolta abból a szempontból, hogy az üzleti utasok hol tudják a leghatékonyabban, munkával tölteni a járatok közötti átszállási időt.
A vizsgálat több pont alapján rangsorolta a helyszíneket, értékelve az utasok kényelmét, a szolgáltatások minőségét és a repterek felszereltségét is.
Többek között az ingyenes reptéri WiFi elérhetőségét és gyorsaságát, a lounge-ok számát, a 2017-es utasforgalmát, a repülőtéren elérhető szolgáltatások gyorsaságát és minőségét és a járatok pontosságát elemezték.
Tokió és Bangkok győzött, de általánosságban az ázsiai repülőterek szerepeltek a legjobban, amerikai nem is került be az első tízbe – az utolsó tízben viszont öt is van.
A lista vezetője a Tokió-Narita nemzetközi repülőtér, amely minden szempont szerint az élen áll. Az évente 40 millió utast a repülőtéren 30 lounge szolgálja ki, az ingyenes internet pedig garantálja az átszállások közötti munka lehetőségét.
Ugyanilyen jól szerepelt a bangkoki Suvarnabhumi repülőtér, a harmadik helyen pedig a moszkvai Seremetyjevo áll.
A top 10-ben még helyet kapott többek között a szingapúri Changi, a római Fiumicino, a londoni Heathrow és a szöuli Incheon repülőtér is.
Vannak viszont olyan repülőterek is, ahol szinte semmi esély arra, hogy az utazó az átszállási idő szabad perceit munkával töltse.
A legrosszabbul teljesítő az atlantai Hartsfield-Jackson, ahol 2017-ben több, mint 100 millió utas fordult meg, összesen 15 lounge van, de a szolgáltatások minősége és a késések is szépen lehúzták az indexet. Az amerikai repterek mellett a londoni Gatwick, a Barcelona-El Prat, de az amszterdami Schipol is az utolsók között végzett.