Az amszterdami repülőtér október végéig további 18 százalékkal csökkenti a naponta kezelt utasok számát, a hét eleji újabb káosz után lemondott posztjáról a repülőtér vezérigazgatója.

Főként az utasbiztonsági ellenőrzés területén tapasztalható munkaerőhiány miatt Schiphol a nyár eleje óta napi utasszám-limitek mellett működik, az üzemeltető pedig augusztus elején jelentette be, hogy a korlátozást az őszi hónapokra is meghosszabbítja.

Szeptemberben napi 67 500, októberben pedig 69 500 induló utas kezelését vállalták, a légitársaságokat pedig arra szólították fel, hogy ennek megfelelően ritkítsák a járataikat, valamint korlátozzák a jegyek értékesítését.

Szeptember 12-én hétfőn – amint megírtuk – azonban ennek ellenére káosz alakult ki a repülőtéren, a biztonsági személyzet hiánya miatt sokan lekésték a járatukat.

Emiatt Schiphol a korábbihoz képest még 18 százalékkal csökkenti a napi korlátot, szeptemberben 54 500, októberben pedig 57 000 induló utas kezelését vállalják naponta, és a járatok további ritkítására szólították fel a légitársaságokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Schiphol Group

A botrány miatt a reptérüzemeltető vezérigazgatója, Dick Benschop benyújtotta lemondását, amelyet az igazgatóság elfogadott, és megkezdték egy új vezető keresését.

A KLM közleményében úgy reagált az újabb korlátokra, hogy azoknak messzemenő következményei lesznek az utasokra, a légitársaság dolgozóira, valamint Schiphol és a KLM nemzeti és nemzetközi hírnevére.

Hozzátették: a KLM mindent megtesz annak érdekében, hogy a foglalással rendelkező utasokat el tudják szállítani.

„Elvárjuk, hogy a repülőtéren gyorsan rendet tegyenek” – szögezte le a holland légitársaság közlése.