Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség jóváhagyta a Rolls-Royce Trent XWB-84 EP (Enhanced Performance) továbbfejlesztett hajtóművet, amelyet a jövő évtől szerelnek az Airbus A350-900-asokra.

A Rolls-Royce még 2016-ban jelentette be, hogy továbbfejleszti az Airbus A350-900-asok hajtóművét, akkor az ezzel felszerelt példányok átadását 2019 végétől tervezték. A fejlesztési és tanúsítási folyamat elhúzódásáról a gyártó nem osztott meg részleteket.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség december elején tanúsította a Rolls-Royce Trent XWB-84 EP (Enhanced Performance) típusú hajtóművet a -75 EP és a -79 EP változatokkal együtt, az első repülőgépek ezekkel a változatokkal 2025-ben állhat forgalomba.

A gyártó közlése szerint a Trent XWB-84 EP a nagyobb befogadóképességű A350-1000-eshez gyártott, nagyobb teljesítményű Trent XWB-97-es hajtóműtől örökölt meg technológiákat, illetve a gyártó a kutatás-fejlesztési programjából is felhasznált újításokat.

Rolls Royce Trent XWB-97 típusú hajtómű a Qatar Airways első Airbus A350-1000-esén. (Fotó: AIRportal.hu)

A tervezésnél alkalmazott innovatív megoldásoknak és a továbbfejlesztett aerodinamikának köszönhetően a hajtómű fajlagos üzemanyag-fogyasztása 1 százalékkal kedvezőbb az elődjéhez képest, emellett javul a károsanyag-kibocsátása és csökkennek az üzemeltetési költségek is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Trent XWB-84 EP a jelenlegi hatósági előírások miatt hagyományos és fenntartható üzemanyag (SAF) fele-fele arányú keverékével üzemelhet, de a fejlesztés során végzett tesztek alapján készen áll a 100 százalékos SAF-használatra is.

A Rolls-Royce az üzemeltetési tapasztalatok alapján továbbfejlesztette az alkatrészek tartósságát, így a Trent XWB-84 EP kevesebb karbantartást igényel, rendelkezésre állása nagyobb, és élettartama is hosszabb lesz.

A Trent XWB-84 EP a már forgalomban lévő A350-esekre is felszerelhető, és a korábbi változattal vegyesen is használható, ami teljes rugalmasságot biztosít az üzemeltetők számára.