Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal újabb sürgősségi légialkalmassági direktívát adott ki további Boeing 777-esek hajtóműveire, ezzel bővült az érintett GE90-es altípusok listája is.

Frissítette az FAA a Thai Airways bangkoki balesete után kiadott légialkalmassági direktívát, mivel a vizsgálatok alapján a hajtóműcsalád GE90-110B1 jelzésű tagjainak egy része is hibás lehet.

A hiba veszélyessége miatt a direktíva a kiadás napjától hatályos, ráadásul a határidő szigorodott is az előzőhöz képest, az üzemeltetőknek mindössze 5 repülési ciklus után ki kell vonniuk az érintett hajtóműveket a forgalomból.

Fotó: AIRportal.hu

Ezeket csak a gyártó által kiadott javítási utasítás alapján, a turbinafokozatok között található tömítés cseréje után lehet majd újra forgalomba állítani.

Mint megírtuk, az eddigi vizsgálatok szerint a Thai Airways 777-esén a magasnyomású turbinarész szakadt darabokra. Ha hasonló eset történik más gépen, a szétrepülő nagy mozgási energiájú törmelék súlyos sérüléseket okozhat a repülőgép szerkezetében, amely akár katasztrófához is vezethet, ez indokolja a direktíva kiadását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.