Harmincegy darab NH90 Sea Tiger helikoptert rendelt a Bundeswehr a haditengerészetnek a kiöregedő Sea Lynx Mk88A gépek kiváltására, noha év elején még nem volt túl fényes a gyártó fő tulajdonosa, az Airbus és a német haderő viszonya.
A váltás után azonos típus alkotja majd a szárazföldi és a tengeri haderő forgószárnyas flottájának gerincét. A német haderő ugyanis már korábban rendelt 18 darabot a Sea Lion tengeri szállító változatból, és a szárazföldi erőknél is szolgál a típus egyik változatából 99 darab. Ez megkönnyíti a további gépek integrációját és későbbi üzemeltetését, karbantartását, így az is eldőlt, hogy a pilóták már közös képzésen vesznek részt.
A kiadott közlemény szerint a többfunkciós forgószárnyas vásárlásáról szóló szerződést november végén írták alá. A gyártó NH Industries az Airbus többségi és a Leonardo kisebbségi tulajdonában áll, emellett pár százalékos részesedése van a holland Fokker Aerostructures vállalatnak.
A beszerzésre már égető szükség mutatkozott, mert a haditengerészet 1981-ben rendszerbe állt Sea Lynx gépei már közelednek üzemidejük végéhez, és időközben már a hadászati igényeket sem tudják teljesen kielégíteni.
Az újabb harmincegy NH90 érkezésével 2025-től hosszú távon egységes, mégis számos igényt kielégítő közepes méretű helikopter-flotta jön létre Németországban.
A most megrendelt Sea Tiger nevű helikopterek a Sea Lion változaton alapulnak, de azoknál sokkal szélesebb körben bevethetők, nem a kutatás-mentés és a szállítás az elsődleges feladatuk. Ehelyett fregattok fedélzetéről felszállva aktív merülő szonárok és passzív szonárbójákkal felszín alatti és feletti célpontokat egyaránt felderíthetnek, szükség esetén azok ellen rakétákkal vagy torpedókkal támadást indíthatnak.
A beszerzéssel gyakorlatilag az összes fontosabb állami szerv – ideértve a rendőrséget is – az Airbus forgószárnyasaira támaszkodik innentől. Az európai óriás ugyanis aktívan részt vesz a gépek háttértámogatásában és a személyzet képzésében, ha kéri a megrendelő.
Azt viszont nem tudni, mivel győzte meg az Airbus a németeket, hogy újabb megrendelést adjanak le. A The Drive cikke szerint év elején még elmérgesedni látszott a felek viszonya, részben éppen az NH90-esek, illetve a 2005-től szolgálatba állt Tiger harci helikopterek nem kielégítő rendelkezésre állása miatt. A Bundeswehr akkor az Airbus háttértámogatását okolta azért, hogy a forgószárnyasoknak csak a 12-15 százaléka bevethető egy időben.