Az Airbus 661, a Boeing 480 kereskedelmi repülőgépet adott át 2022-ben, a lemondások után az európai cég 820, az amerikai pedig 774 példánnyal növelte megrendeléseit.

Az Airbus már korábban jelezte, hogy nem éri el az eredeti 720-ról az év közben 700 „körülire” csökkentett gépátadási célkitűzését. Ennek oka az iparágban általánosan tapasztalható szakemberhiány, a beszállítói láncban tapasztalható nehézségek és főként a vártnál kevesebb rendelkezésre álló hajtómű.

A kedden este közzétett auditált adatok szerint az európai gyártó 84 ügyfélnek 661 repülőgépet adott át 2022-ben, amely az előző évhez viszonyítva 8 százalékos növekedést jelent.

Forrás: Airbus

A220-asból 53, az A320-as családból 516, A330-asból 32, A350-esből 60 példányt gyártott le és adott át a megrendelőknek az Airbus.

A Boeing 2022-ben az iparág általános nehézségein túl a 737 MAX és a 787 Dreamliner típusok gyártási problémái miatt európai versenytársánál jóval kevesebb,
mindössze 480 repülőgépet adott át, ugyanakkor ez is jelentős előrelépés az előző évi 340 példányhoz képest.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A típusokat tekintve a 737-esből 387, a 767-esből 33, a 777-esből 24, a 787-esből 31, a 747-esből pedig 5 példányt adott át a gyártó tavaly.

Az amerikai gyártó számára az év egyik legnagyobb sikere a United óriásrendelése volt. (Forrás: Boeing)

A megrendelések tekintetében is az európai cég mutatott erősebb teljesítményt tavaly, amely 1087 új megrendelést szerzett, és a lemondásokkal csökkentve (nettó) 820 darabbal növelte a megrendelésállományát.

A lemondásokat és konverziókat nem tekintve A220-asból 127, az A320neo-családból 888, A330-asból 19, A350-esból 44 példányra érkezett új megrendelés, utóbbiból 24 a tavaly bejelentett A350F áruszállító változatra szól.

Az amerikai gyártóhoz 935 repülőgépre érkezett új megrendelés 2022-ben, a lemondásokat levonva (nettó) 774 darabbal nőtt a megrendelésállomány.

A lemondások és konverziók nélkül 737-esből 697, 767-esből 31, 777-esből 68, 787-esből 139 példányra érkezett új igény.

A tavalyi év utolsó napján az Airbus megrendelésállománya 7239, míg a Boeingé 4578 legyártandó repülőgépen állt.

A Boeing január 25-én, az Airbus február 16-án hozza majd nyilvánosságra a tavalyi év pénzügyi eredményeit.