Hamarosan újramárkázhatja az Airbus a Bombardier C Series típuscsaládját, a hírek szerint valószínűleg dobják a CS100 és CS300 neveket, és A210, illetve A230 elnevezéssel viszik tovább az új generációs repülőgépeket.
Valószínűleg a júliusi, farnborough-i légiszalonon jelenti majd be az Airbus, hogy a Bombardier C Series típuscsaládot a hamarosan lezáruló átvétel után új márkanéven viszi tovább – írja a Bloomberg portál belső információkra hivatkozva.
Bár még nem született döntés, ha tényleg átnevezik a C Seriest, akkor egyes vélekedések szerint az A200-as sorozat jobban illeszkedik majd az Airbus saját gyártmányai közé, de a vevők felé is nagyobb bizalmat sugároz majd a típus jövőjét illetően.
Ismert, az európai repülőgépgyártó konszern tavaly ősszel jelentette be, hogy többségi részesedést szerez egy új vegyesvállalatban, amelyben a Bombardier-gyárral közösen gyártják és értékesítik majd a C Seriest. Legutóbbi információk szerint a hatósági jóváhagyás remekül halad, a közeljövőben lezárulhat az ügylet.
A kanadai vállalat 2004-ben jelentette be, hogy az általa kifejlesztett új generációs típuscsaládot C Seriesnek nevezik majd. A C betű az angol competitive, continental, connector kifejezésekre, és arra is utal a vélekedések szerint, hogy az Airbus (A) és a Boeing (B) termékei mellett harmadik, potenciális kihívóként jelenik meg a regionális repülőgép.
Ha tényleg az A200-as sorozatra nevezik át a C Seriest, az azt jelenti majd, hogy az Airbus szakít az utasszállító gépeinek hagyományos, 300-as számmezejével, és egyes vélemények szerint akár a C Seriesre alapozva egy újfajta gépcsalád is születhet ebből.
A jelenleg zajló berlini légiszalonon az Airbus beszerzési igazgatója elárulta, hogy ha lezárult a C Series program átvétele, újra szeretnék tárgyalni a beszállítói szerződéseket.
Szerinte az európai holding mérete és ipari jelentősége miatt előnyösebb megállapodásokat tudnak majd elérni, mert szeretnék a gyártási rátát felpörgetni. Klaus Richter szólt arról is, hogy nem titok, jelenleg C Seriesek gyártása nem nyereséges, és a megrendelésállományt is jelentősen növelni kellene.
Jelenleg alig háromszázötven példányra van megrendelés a típuscsaládból, de nemrég a Bombardier vezérigazgatója, Alain Bellamare azt mondta, hogy az Airbus-házasság bejelentése óta megnövekedett az érdeklődés.
Arról is érkeztek hírek, hogy a Bombardier elkezdte felpörgetni a gyártást, az atwonline.com szerint a cég közölte, hogy sikerül túljutni az összeszerelésben jelentkezett nehézségeken, a beszállítói problémákon (amelyek főként a Pratt&Whitney hajtóműveket érintették).