Meghosszabbította beszállítói szerződését az Airbus és a Rolls-Royce, amelynek értelmében legalább 2030-ig csak a brit gyártó hajtóműveivel szerelik az A350-es típust.

A Reuters jelentése szerint ezzel elejét vették azoknak az iparági pletykáknak, amelyek szerint a General Electric (GE) is beszállt volna a programba. Az Airbus ugyanis vizsgálta a típus modernebb hajtóművekkel való felszerelését és ehhez a GE bevonását.

Warren East vezérigazgató jelezte, hogy a nagyobb, 1000-es verzió hajtóműveire eddig is kizárólagos szerződésük volt, most a 900-as változathoz is ilyen szerződést kötöttek.

A szerződés aláírása ugyanakkor azt is jelenti, hogy az Airbus jelenleg legnépszerűbb szélestörzsűjéhez 10 éven belül nem lesz elérhető más gyártmányú erőforrás, a Rolls-Royce pedig időt nyert a még újabb generációs Ultra Fan hajtóművének fejlesztésére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eközben a brit gyártó rekordszintű, 5 milliárd USA-dollárt meghaladó adózás utáni veszteségről számolt be 2020-ra. Ennek legfőbb oka, hogy a Rolls-Royce üzleti modellje szerint a hajtóművek használata után számláz, a szélestörzsű gépek azonban többnyire a földön maradtak az elmúlt évben.

A vezérigazgató elmondása szerint ugyanakkor a nehezén már túl vannak, és a cégnek elegendő készpénzállománya van ahhoz, hogy túlélje a válságot.

„Kontroll alatt tartjuk a költségeinket és a pénzkiáramlást, megfelelő mértékű likviditási tartalékunk van ahhoz, hogy túléljünk, akármeddig is tartson a válság” – fogalmazott.