Az állam újabb több százmillió eurós segélyt adna a Finnairnek, a Cathay Pacific még súlyosabb anyagi helyzetre számít, mint az első hullám során, a Delta még több olyan járatot szeretne, amely előtt gyorstesztelnek, a brit fogyasztóvédelem pedig a légitársaságok kártérítési gyakorlatát ellenőrzi.
A nap fontosabb légitársasági híreit a Reuters jelentései alapján állítottuk össze. A hírügynökség azt írta, a finn kormányzat 400 millió eurós hitellel segítené ki a Finnairt, miután a járvány második hulláma miatt a vártnál lassabban lendül fel az utasforgalom, és a földrajzi adottságok miatt fontosnak tartják, hogy ne maradjon az ország légi összeköttetés nélkül.
A hitel részleteiről még zajlanak a tárgyalások, a végleges ajánlatot a kormányzatnak és az Európai Bizottságnak is jóvá kell hagynia.
A légitársaság májusban már kapott egy 600 milliós hitelt az államtól, amelynek 55 százalékos tulajdonrésze van a cégben.
A hongkongi Cathay Pacific arról tájékoztatott, hogy a második pénzügyi félévében nagyobb veszteségekkel számol, mint az elsőben, amikor 1,2 milliárd USA-dollárnyi veszteséget jelentett.
A légitársaság kereskedelmi vezetője azt mondta, semmilyen jelentős változást nem látnak a keresletben, novemberben 98 százalékkal volt alacsonyabb az utasforgalom, mint egy évvel korábban.
Decemberben és januárban az eredetileg tervezett járatok 9-10 százalékát üzemelteti a Cathay, és jövőre átlagban a 2019-es kapacitásainak csak a felét nyújthatja.
Eközben a Delta Air Lines megkezdte a tárgyalásokat néhány ország kormányzatával, mert szeretné, ha minél több olyan tengerentúli járatot tudna üzemeltetni, amelyek után az utasoknak nem kellene karanténba vonulnia. Az első ilyen járatot ma teljesítette a Delta Atlanta és Amszterdam között.
Indulás előtt minden utast antigén-gyorsteszttel ellenőriznek, ennek negatív eredménye birtokában lehet felszállni a repülőgépre. Hasonló járatokat indít a Delta december 19-től Atlanta és Róma között.
Az amerikai légitársaság nem csak Európa, hanem Ázsia felé is szeretne ilyen járatokat, Perry Cantarutti alelnök elmondása szerint az amszterdami és római járatok csak az első lépést jelentik.
Az Egyesült Királyságban a fogyasztóvédelmi és a légügyi hatóság elkezdte vizsgálni a légitársaságok kártérítési gyakorlatát.
Arra kíváncsiak, hogy vajon a cégek megszegték-e a szabályokat, amikor a koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások okán elérhetetlenné vált járatok utasainak nem ajánlottak fel visszatérítést.
Fogyasztóvédelmi csoportok már többször figyelmeztettek, hogy a légitársaságok félrevezették az utasokat, és a kuponok elfogadását erőltették, ha pedig adtak is visszatérítést, akkor az nagyon lassú folyamat volt.
A fogyasztóvédelem szerint érthető, hogy nehéz anyagi helyzetbe kerültek a cégek, de ettől még az utasoknak ugyanúgy méltányos bánásmódot és eljárást kell biztosítaniuk, mint normál időkben.