Az American Airlines 13 ezer dolgozója felé adott ki figyelmeztetést arról, hogy a kormányzati bértámogatási csomag március 31-i lejártát követően érintettek lehetnek elbocsájtásokban. A légitársaság ennek okaként az újabb utazási korlátozásokat, a lakosság beoltásának vártnál lassabb folyamatát és a gyenge nyári foglalásokat jelölte meg.

A Doug Parker vezérigazgató és Robert Isom elnök által jegyzett levélben, amit a Flightglobal szemlézett, a légitársaság hangsúlyozta, hogy ez még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az érintettektől megválik a légitársaság.

A leépítések elkerülése érdekében az American Airlines támogatja azt a kezdeményezést, hogy az USA kormányzata második alkalommal is hosszabbítsa meg a bértámogatási programot, ezúttal szeptember végéig.

Emellett a cég újra támogatja a dolgozók önkéntes felmondását vagy nyugdíjba vonulását, de ez pilótákra nem vonatkozik.

Az American Airlines szerint ezen a nyáron a piaci feltételek rosszabbak lesznek a korábban vártnál.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Tavaly év végén a légitársaság azt remélte, hogy a nyári menetrendben már minden gépe repülni fog, és az összes dolgozójára szüksége lesz. “Sajnos immár nem ez a helyzet” – írja a levél, hivatkozva a jelenleg tapasztalható keresletre.

A tavaly őszi időszakhoz hasonlóan ezért a szövetségi kormányzat által nyújtott bértámogatás lejárta utáni időszakban a menetrend teljesítése kevesebb személyzetet igényel, mint ahányan most állományban vannak.

Az oltóanyagok szállítása a vártnál lassabb, a nemzetközi utazók esetében bevezetett kötelező koronavírus-tesztelés pedig visszavetette a keresletet.

Az American Airlines 2021 első negyedévében a tavalyi azonos időszak kapacitásának mindössze 45 százalékán üzemel.

Az amerikai törvények szerint a cégeknek 60 nappal a csoportos létszámleépítéseket megelőzően kell értesíteniük az érintett dolgozókat.

Az American Airlines előtt a United Airlines küldött január végén hasonló értesítést a feltételes elbocsátásokról mintegy 14 ezer dolgozójának.