Extrém hideg körülmények között is teljesíthet le-, és felszállásokat, valamint a 120 perces ETOPS engedélyt is magáénak tudhatja az ATR repülőgépgyár legújabb 600-as szériája.

Tovább bővül az ATR új generációs 42-600, valamint a hosszabb törzsű 72-600 turbolégcsavaros utasszállító típusainak alkalmazhatósági köre miután az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélye szerint a gépek olyan, például észak-európai, kanadai, vagy szibériai repülőtereken is alkalmasak le-, és felszállást végrehajtani, amelyeken akár -45 fok Celsius is előfordulhat.

Ehhez arra volt szükség, hogy a meglévő típusengedélyeket kiegészítendő, extrém hideg időjárási körülmények között az irányításban és üzembiztosságban létfontosságú avionikai rendszereket a hatóság külön is tanúsítsa.


A másik fejlemény, hogy az ATR 600-as széria, amelynek meghajtásáról a Pratt&Whitney PW 127M hajtóműve gondoskodik alkalmas lett 120 perces ETOPS (Extended-range Twin-engine Performance Standard) teljesítésére, vagyis adottá vált a lehetőség, hogy maximálisan 120 percnyi távolságra repüljenek a legközelebbi, kitérésre alkalmas repülőtértől. Mindez azt jelenti, hogy a típus 2 órát is képes egyetlen hajtóművel repülni, amennyiben valamilyen oknál fogva az egyik meghibásodna.

Jelenleg az ATR 42- és 72-600-asok az egyetlen regionális turbolégcsavaros típusok, amelyek a 120 perces ETOPS engedély birtokában vannak, ezzel lehetővé téve az üzemeltetők számára, hogy időt és üzemanyag fogyasztást spórolva közvetlenebb útvonalakon teljesíthessék járataikat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A típuscsalád ezen tulajdonsága különösen előnyös lehet olyan földrajzi viszonyok között, ahol a tengerfelszín, vagy lakatlan területek következtében a két legközelebbi repülőtér közötti távolság akár 2000 km is lehet.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!