Lapértesülések szerint további gyártósorok beüzemelését tervezi az Airbus az Egyesült Államokban, ahol A350-eseket és az eddiginél is több A320neót gyártana az európai társaság.

A Flieger Faust forrásai arról pletykáltak, hogy az Airbus két újabb végösszeszerelő sort állítana üzembe Észak-Amerikában, hogy felgyorsítsa az A320-as család és az A350-es gyártási rátáját.

Még építés alatt áll az Alabama állambeli Mobile-ban az A220-as végösszeszerelő sor, jelenleg az A320-asokkal közösen készülnek a Bombardier-től átvett regionális gépek egyes egységei. De hamarosan megnyílik a saját csarnok, így az A320-asokat a most pletykált új kapacitással együtt két soron gyárthatnák.

Az Airbus A220-as végösszeszerelő sora Mirabelben. Forrás: Airbus

Emellett az A350-esek összeszerelését Amerikában is végeznék, így ez lenne a második üzem, ahol az európai cég új generációs szélestörzsű típusát gyártanák.

Úgy tudni, két helyszín verseng egymással: Mobile mellett a Bombardier-tól átvett üzem, a Montreal közelében lévő Mirabel reptéren található A220-as gyár is a lehetséges helyszínek között van. Emellett az szól, hogy a jelenleg használtnál nyolcszor nagyobb terület is rendelkezésre áll, így van hová terjeszkedni, és van képzett munkaerő.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A lépést kevésbé az amerikai igények, mint inkább a gép gyártási rátájának felpörgetése indokolná: a Delta és a United mellett az amerikai kontinensen a LATAM rendelt XWB-t, összesen 95 darabot. A Leeham News szerint 2022-ig az Airbus kényelmesen fenn tudja tartani a havi 10 gépes gyártási rátát, de utána ennél több gépet kellene havonta összeszerelnie, ez is magyarázhatja az amerikai terjeszkedés tervét.