Az amerikai Szövetség Légügyi Hivatal kiterjesztette a vizsgálandó terület nagyságát a Boeing 737 Next Generation típusváltozatú gépeken, miután további repedéseket találtak a korábban felfedezettek közelében.

Az FAA még szeptemberben rendelte el bizonyos repülési ciklus felett az összes 737 NG szárny-törzs csatlakozásának átvizsgálását.

Néhány napja bejelentették, hogy már ennél fiatalabb példányokon is találtak repedéseket, azonban a most kiadott légialkalmassági direktíva ezt még nem tartalmazza.

Az eredetileg elrendelt vizsgálatok visszajelzései alapján négy repülőgépnél a vizsgálandó területen kívül is találtak strukturális hibákat, ezért az eddigi kettő helyett már nyolc csavarkötés környékét kell átvizsgálniuk az üzemben tartóknak.

Az eddig átnézett közel 1200 repülőgép alig öt százalékánál találtak repedéseket, azonban most újra át kell vizsgálni az összes érintett példányt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az eredetileg előírt repülési ciklusok azonban nem változnak, azaz a fiatalabb példányok egyelőre kimaradnak a vizsgálatokból.