A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) újabb biztonsági auditot tervez Indiában, bár a hatóságok meg vannak győződve arról, hogy a márciusi viziten mindent rendben talál a szervezet.

A repülésbiztonsági problémák ellenére több indiai légitársaság flottájában megjelentek már a legújabb és legmodernebb repülőgéptípusok is, az Air India számos Boeing 787 Dreamlinert is üzemeltet és az új generációs A320neo elő néhány üzemeltetője között két indiai légitársaság is van. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A repülésbiztonsági problémák ellenére több indiai légitársaság flottájában megjelentek már a legújabb és legmodernebb repülőgéptípusok is, az Air India számos Boeing 787 Dreamlinert is üzemeltet és az új generációs A320neo elő néhány üzemeltetője között két indiai légitársaság is van. (Fotó: AIRportal.hu)

A Livemint szerint az ENSZ légügyi szerve a korábbi, 2015-ös látogatás után tett ajánlások betartását ellenőrzi majd a távol-keleti országban. Akkor a szervezet azt állapította meg, hogy a légialkalmassági, léginavigációs területeken a világátlag fölött teljesített India, ugyanakkor a jogalkotásban, valamint a repülőterek biztonságába és a légi balesetek kivizsgálásába terén rendkívül rosszul szerepelt.

Az indiai hatóságok azért nem számítanak semmilyen komoly problémára, mert a korábbi, 2015-ös ICAO-ellenőrzés után számos ajánlást már átültettek a gyakorlatba.

Indiát a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet még 2012-ben tette rá a 13 legrosszabbul teljesítő ország listájára. Ennek határása a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) is vizsgálódni kezdett, amelynek az lett az eredménye, hogy visszasorolták az ország biztonsági besorolását a szabályozási felügyelet hiányosságai miatt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emiatt az indiai légitársaságok nem indíthattak új járatokat az Egyesült Államokba, sőt USA-beli légitársaságokkal sem köthettek kereskedelmi megállapodásokat.

A besorolást az FAA végül tavaly visszaállította a korábbi szintre. Ennek leginkább az Air India örülhetett, akik washingtoni járatot szeretnének nyitni és code share megállapodást is terveznek a United Airlines-szal.

Az IndiGo diszkont légitársaság első A320neo repülőgépének átadása 2016. márciusában, ezzel a cég a típus második üzemeltetője lett a világon. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az IndiGo diszkont légitársaság első A320neo repülőgépének átadása 2016. márciusában, ezzel a cég a típus második üzemeltetője lett a világon. (Fotó: Airbus)


Mindeközben az ország légitársaságai, így az Air India, a Jet Airways, az IndiGo, a SpiceJet, a GoAir Vistara és az AirAsia India biztonságosan repültek és a legtöbbjük teljesítette a globális sztenderdeket.

Az elmúlt öt évben egy halálos kimenetelű baleset történt, amikor 2010-ben az Air India Dubajból érkező 812-es járata Mangalorban túlfutott és szakadékba zuhant, 158-an életüket vesztették.

Emellett viszont az incidensek száma emelkedést mutat, az indiai hatóságok legutóbbi jelentése szerint az év eddigi részében 280 repülési esemény történt, szemben a tavalyi 275-tel és a Bloomberg szerint az év végére 400-ra is emelkedhet a mutató.

A szabálysértések változatosak, a hajózó személyzet túlóráztatásától kezdve a részeg pilótákon át az elkülönítési minimum megsértéséig terjed a skála a gazdasági hírügynökség beszámolója alapján.

India már ígéretet tett az ICAO-nak és az FAA-nek is, hogy új és erősebb légügyi hatóságot hoz létre.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!