Mind az európai, mind az amerikai hatóság légialkalmassági direktívát ad ki a Boeing 787-est üzemeltetők részére: előbbi a hajtóműveket, utóbbi a szárny mechanizációját érinti.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) légialkalmassági direktívát tervez kiadni a Dreamlinerek Rolls-Royce Trent 1000-es hajtóműveire.
Az alacsony nyomású kompresszorházak vizsgálata során 38 esetben anyaghibát állapítottak meg a mérnökök. Ezért a szerkezet nem biztos, hogy el tudja látni egy hajtóműhiba esetén a tervezett feladatait.
Egy kompresszorlapát törésekor a szétrepülő alkatrészek további sérülést okozhatnak a repülőgépben, illetve annak irányíthatóságát is csökkenthetik.
Ezért az érintett hajtóműveket ki kell vonni a szolgálatból, hogy kicserélhessék a hibás alkatrészt. A pontos listát és a határidőket a Rolls-Royce által kiadott javítási utasítás melléklete tartalmazza.
Oda kell figyelni a téli üzemeltetésre
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) az összes Boeing 787 típusváltozat téli üzemeltetésére vonatkozóan adott ki légialkalmassági direktívát. Ez az külső orrsegédszárnyak napi üzemeltetés közbeni, ismétlődő ellenőrzését írja elő.
Az utasítás a téli csapadékos körülmények között megtiltja az orrsegédszárnyak behúzását leszállás után.
Ezt módosításként be kell építeni a típus üzemeltetési kézikönyvébe, ezzel megakadályozható, hogy az orrsegédszárnyak valós és pilótafülkében kijelzett helyzete eltérő legyen.
Az orrsegédszárnyakat és így a fékszárnyakat is csak az állóhelyen, a karbantartó személyzet által elvégzett, a direktívában részletezett átvizsgálása után lehet csak behúzni. Ezt eljárást az üzemeltetők karbantartási, vagy ellenőrzési programjába is be kell építeni.