Felfüggesztette a 2018 vége óta csődvédelem alatt működő Avianca Brazil légitársaság légi üzemeltetői engedélyét az ország polgári légügyi hatósága, az ANAC. 

Fotó: AIRportal.hu

A döntés következményeként a cég összes járatát leállították, amíg nem tudja bizonyítani, hogy képes a biztonságos üzemelésre.

A hatóság közlése szerint megelőző intézkedésként döntöttek az Avianca Brazil légi üzemeltetői engedélyének (Air Operator Certificate – AOC) felfüggesztéséről, az ANAC repülésbiztonsági osztályától származó információk alapján.

Tekintve a cég súlyos helyzetét, kicsi az esély arra, hogy van számára visszaút. Korábban a szintén brazil Azul ajánlatot tett a légitársaság felvásárlására, majd ezt visszavonta.

Az AOC felfüggesztése következtében bizonytalanná vált a cég repülési jogainak értékesítése, amelyből az adósságok visszafizetését fedezte volna a vállalat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amennyiben a légi üzemeltetői engedély felfüggesztése hosszabb ideig tart, a hatóságok törlik a légitársaság reptéri résidőit, így azokat már nem értékesítheti a cég mások részére, pedig – a hírek szerint – az Azul, a LATAM és a GOL is érdeklődik irántuk.

Az Avianca Brazil pilótái május 17-én és 18-án sztrájkba léptek a bizonytalan pénzügyi helyzet miatt, ami álláspontjuk szerint komoly stresszt okoz számukra, és veszélyezteti a biztonságos üzemelést.

Az elmúlt napokban a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) közleményt adott ki az utazási irodáknak, hogy függesszék fel a szövetség rendszerén keresztüli repülőjegy-értékesítést a légitársaság járataira, valamint a visszatérítéseket is.

Az Avianca Brazil egykor 36 gépet üzemeltetett, A318-asokat, A319-eseket és A320-asokat, ám az utóbbi időszakban a pénzügyi gondok miatt a flotta fokozatosan mindössze hat gépesre zsugorodott, ez a járathálózat jelentős megnyirbálásával járt.

A légitársaságot még 1998-ban alapították Oceanair Linhas Aéreas néven, 2010-ben kezdte használni az Avianca Brazil brandet, hogy a kolumbiai Avianca-csoport hálózatára ráhordó járatai jobban illeszkedjenek a mindkét cégben tulajdonos Synergy Group stratégiájába. A légiközlekedésben, hajókikötő-üzemeltetésben, valamint az olaj- és gázüzletben is érdekelt Synergy Group konglomerátum az elmúlt időszakban többször hangsúlyozta, hogy külön működik az Avianca-holdingtól az Avianca Brazil, amelynek hivatalos cégelnevezése mindvégig Oceanair maradt.