Az Egyesült Államokon kívül több más ország is anyagi segítséget nyújtott a náluk bejegyzett légitársaságoknak, a Qatar Airways most látta elérkezettnek az időt, hogy a katari kormányzathoz forduljon.
A Singapore Airlines szerencsésnek mondhatja magát, hiszen az eddigi legnagyobb támogatást kapja a légitársaságok közül: az 56 százalékban állami tulajdonban lévő cég 13 milliárd USA-dollár értékű segítséget kapott a koronavírus-járvány okozta krízis átvészelésére.
Amíg az állam nem hajtja végre a tranzakciót, addig Szingapúr legnagyobb bankja 4 milliárd dollárnyi hitelkeretet biztosít a társaságnak.
Az állam a Temasek Holdingon keresztül birtokolja a több mint 70 éves légicég többségi részét, a támogatás nagyságát azzal magyarázták, hogy ennek segítségével növekedési pályára állhat a járvány után, és ebben az újonnan érkező repülőgépek is segítséget fognak nyújtani.
Elemzők szerint a Temasek Holding a piacinál sokkal jobb feltételekkel biztosított forrást a Singapore Airlines-nak, amelyre szükség is volt: hiába lenne ugyanis pénz a napi számlák befizetésére, a tőkeköltség (a finanszírozási források ára) rendkívül magas lenne.
Szintén állami támogatásban részesült a TUI Group, a turisztikai konszern lapunkhoz eljuttatott közleménye szerin a német szövetségi kormány és a német állami fejlesztési bank, a KfW 1,8 milliárd eurós áthidaló kölcsönt biztosít a cégnek.
Az eddigi, kereskedelmi bankok által nyújtott hitelkerettel együtt így 3,1 milliárd euróra, mintegy 1100 milliárd forintra nő a TUI által hozzáférhető likviditási keret.
A TUI április 30-áig valamennyi útját törölte, míg a május 31-ig induló utak esetében díjmentes átfoglalást tesz lehetővé bármely későbbi útra, az eredeti foglalási összeg értékében.
A Qatar Airways a múlt héten jelentette be, hogy ráugrik azokra a piacokra, ahol még lát némi keresletet, emiatt bővítette kínálatát több mint egy tucat város felé, így Londonba, Frankfurtba, és Ausztrália több városába is emelte a kapacitást.
Akbar al-Baker a Reutersnek nyilatkozva a hétvégén már azt mondta, hetek múlva elfogy a légitársaság pénze, ezért tulajdonosához, a katari államhoz fordul pénzügyi mentőcsomagért. Korábban arról számolt be, hogy a Qatar Airways járatainak töltöttsége 60 százalékra esett, a bevétel pedig 80 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.