Lízingcégek és légitársaságok is visszamondtak néhány 737 MAX-re szóló megrendelést októberben, miközben a Boeing egyetlen új gépet sem adott el.
A Boeing friss statisztikái alapján a Reuters azt írta, 12 737 MAX-re szóló megrendeléstől álltak el a gyártó ügyfelei: 4-et a kínai China Development Bank, 3-at az Oman Air, egyet pedig a cseh Smartwings mondott le, a többi érintett példány megrendelője nem ismert.
A lemondott, vagy más típusra konvertált MAX-ek száma október végén 1043 volt, ennyivel kevesebb példányra van most a gyártónak megrendelése, mint az év elején.
Az év tizedik hónapjában a Boeing 13 szélestörzsű gépet adott át üzemeltetésre, míg egy évvel korábban 20 repülőgépük került az üzemeltetőkhöz.
Az idei év eddigi részében az amerikai gyártó rendelésállománya 1020 géppel csökkent, és 111 példány gyártása és átadása fejeződött be. Egy évvel korábban 10 új gép gyártására szerződött a társaság, 21 példány viszont eltűnt a könyvekből. Az átadott gépek száma tavaly ugyanebben az időszakban 287 volt.
Mint arról a héten beszámoltunk, az Airbus októberben eladott 11 új repülőgépet, emellett 72 példány távozott a gyártóbázisokról.
A Boeing továbbra is keresi a már elkészült, de át nem vett gépek új gazdáit. Korábban a Deltát és az Alaska Airlines-t kereste meg a gyártó, most a Bloomberg szerint a Southwest Airlines-t környékezték meg 30 gép eladásával.
A géprendelések és átadások azonban most vajmi kevéssé foglalkoztatják a Boeinget. A Reuters a napokban arról értesült, hogy a jövő héten a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) kiadhatja a 737 MAX légialkalmassági engedélyét. Részben ennek hatására csak a héten 38 százalékkal emelkedett a Boeing részvényeinek értéke a New York-i tőzsdén.
A szélestörzsű gépek esetében is van azonban fejfájásra okot adó fejlemény. A Wall Street Journal információi szerint a 737 MAX mellett a 787 Dreamlinert is érintő hanyag összeszerelés, illetve a biztonsági előírások megszegése miatt újabb bírság kiszabását fontolgatja az FAA.