Egy francia mérnök szintén a távolságtartást elősegítő fedélzeti üléskoncepcióval állt elő: a székek háttámlájára és a középső ülőhelyre helyezett két védőpanelből álló Plan Bay megfelelő módot kínálhat az utasok közötti távolságtartásra.
A koronavírus-járvány várhatóan hosszú távon megváltoztatja a légiközlekedést, azon belül is az utazási élményt. A pandémia világszerte ráirányította a szakma és az utazóközönség figyelmét is a repülőgépek szűk utasterében, órákra összezsúfolt emberek, és a köztük terjedő kórokozók problémájára. A légitársaságoknak, a repülőgép- és kabinberendezés-gyártó cégeknek a mostani járvány elmúlásával is megfelelő válaszokat kell találnia az ezzel kapcsolatos félelmekre és kérdésekre.
A repülőgépülések tervezésével foglalkozó vállalatok jelenleg azzal kísérleteznek, hogy a járvány közben és után miként lehetne vonzóbbá és biztonságosabbá tenni a repülést egészségügyi szempontból. Az Aviointeriors üléskoncepciójáról korábban már írtunk.
Egy francia mérnök újabb különös ötlettel állt elő: a Plan Baynek nevezett termék két védőpanelből áll, amelyek közül egyiket a háttámlán, másikat pedig a középső ülésen kell elhelyezni.
A távolságtartást segítő Plan Bay hivatalos weboldala szerint a termék könnyen legyártható, nem kerül sokba a légitársaságoknak, valamint egyszerűen szerelhető fel és távolítható el, így nem igényel egyéb módosítást az üléssorban.
A Plan Bay csak abban az esetben kivitelezhető, ha a középső üléseket blokkolják, ami nagy bevételkiesést jelenthet a légitársaságoknak. A középső ülés blokkolásának koncepciója a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) egyik videókonferenciáján merült fel először, azonban a légiközlekedési iparban – érthető módon – nem tett szert nagy népszerűségre.
A tervezője jelenleg azon dolgozik, hogy ötletét széleskörűen ismertté tegye, valamint elkészítse a termék első prototípusát. A tervező nevéhez fűződik az Earth Bay koncepciója is, amelyről korábban mi is írtunk.