Észak-Amerika irányába fordította a figyelmét az ausztrál Qantas, a légitársaság nyugati parton fekvő nagyvárosok felé indítana újabb ultra-hosszú járatokat. 

Miután sikeresen startolt a 17 órás repülési idővel közlekedő Perth-London járatát, újabb hasonló kaliberű útvonalak megnyitásán gondolkodik az ausztrál cég, hogy minél jobban kihasználja egyre növekvő Boeing 787-es flottáját.

A Qantas Yam Dreaming festést viselő Boeing 787-9-ese (Forrás: Qantas)

A légitársaság ezúttal viszont nem Európa vagy Ázsia, hanem az Egyesült Államok felé fordította a figyelmét, a nyugati part nagyvárosaiba, Seattle-be, Los Angeles-be, illetve a a kontinens szívében fekvő Dallasba is indítanának járatot különböző ausztrál városokból.

Chicago-t pedig a jelenleg is repült Sydney mellett Brisbane-nel is összekötné a cég.

Egy új extrém hosszú járat már biztosan lesz, a már korábban bejelentett Melbourne – San Francisco útvonalat szeptemberben elindítja a Qantas, emellett pedig a Brisbane – Los Angeles viszonylaton hamarosan Dreamlinerrel váltják majd fel a jelenleg közlekedő Boeing 747-400-asokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról korábban beszámoltunk, az új járatokat az American Airlinesszal együttműködve indítaná el a légitársaság, erre csak azonban csak akkor van lehetőség, ha az USA versenyjogi hatóságai engedélyezik a két cég számára a csendes-óceáni útvonalak esetében a menetrendek összehangolását, és codeshare szerződés kötését.

Az erre vonatkozó kérelmet februárban közösen be is nyújtotta a két cég, reményeik szerint hat hónapon belül megkaphatják az engedélyt – mondta el Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója a Bloombergnek.

Kecsegtető amerikai célpontok, kétségek Európában

A Chicago – Sydney járat üzemeltetése során a Qantas tapasztalatai igen jók, másrészt pedig azért gondolkodnak második járat nyitásán a nagyvárosba, mert a város reptere cég egyik fő amerikai partnerének, az American Airlinesnak nagy hub-reptere. Ennek köszönhetően az ausztrálok kedvező átszállási lehetőséget kínálhatnak utasaik számára amerikai belföldi járatokra is.

Seattle-ben is hasonlóan jó lehetőségi lennének a Qantasnak, ott az Alaska Airlinesszal fennálló partnerség révén kínálhatna a cég jó csatlakozási lehetőségeket.

Az öreg kontinens felé történő további bővítésben már nem ilyen biztos a cég, de mint arról beszámoltunk, a Qantas még a Perth – London járat indulása előtt pár nappal meglebegtette lehetséges franciaországi úti célként Párizst, ahová szintén a nyugat-ausztráliai nagyvárosból repülne.

Akár átalakított repülőgépekkel is repülnének

A vezetőség szerint azonban a jelenlegi Dreamliner-flotta már nem lenne képes ilyen sok új útvonalat kiszolgálni, ezért abban az esetben ha további járatok indulnak Európa felé, a cég rövid átvételi határidővel lehívná negyvenöt darab, opcionálisan szerződésben lefoglalt Boeing 787-9-eseinek egy részét.

A Qantas vezérigazgatója emellett arról is beszélt, hogy mindkét nagy repülőgép gyártót felkérték egy olyan repülőgép kifejlesztésére, amely képes a Sydney – London távot leszállás nélkül, 280-300 utassal a fedélzetén megtenni.

Az Airbus az A350-900-as nagy hatótávolságú, A350ULR nevű változatával kíván versenybe szállni, míg a Boeing a 787-9 Dreamlinerét módosítja majd, a feltételeknek megfelelően.

Az ultrahosszú járatok ugyanakkor az utasok számára igen megterhelőek, ezen a Qantas a speciális, relaxálást segítő menü mellett „Project Sunrise” elnevezésű programja keretében igyekszik javítani. Ennek részeként a repülőgépek rakterének egy részében olyan tereket alakítanának ki, ahol az utasok mozoghatnának repülés közben, de szó van arról is, hogy a vonatokhoz hasonló alvókabinokat is kialakítanának.

Ezzel azonban értékes cargo-kapacitásokat veszít a cég, vagyis kevesebb árut tudnának szállítani az adott útvonalon. Ugyanakkor az ultrahosszú Ausztrália – Európa járat áruszállító kapacitása is jól értékesíthető terméknek tűnik a piacon. Az olyan küldemények esetében, melyeket gyorsan kell eljuttatni Ausztráliából Európába, vagy vissza, verhetetlen a 17 órás repülési idő.