Hamarosan közbenső leszállás nélkül közlekedik Ausztrália és Európa között a Qantas, az úttörő járat Perth és London között indul. Sajtóértesülések szerint a légitársaság ez után egy újabb, hasonlóan maratoni útvonalon gondolkodik: Perth-ből Párizsba is járna.

Még el sem indult a március 24-én debütáló, Boeing 787-9-esekkel teljesítendő, több mint tizenhét órásra tervezett Perth-London járat, a Qantas máris egy következő maratoni útvonalon gondolkodik sajtóértesülések szerint. Az aero.de cikke szerint a nyugat-ausztráliai Perth városából Párizsba is nyitnának egy ilyen járatot, már az idén ősszel.

A Qantas első Boeing 787-9-es Dreamlinere. Fotó: Qantas

Mint arról beszámoltunk, a szellősen, 236 utas befogadására székezett 787-9-esekkel a történelem első közforgalmi, leszállás nélküli kereskedelmi járata indul el Ausztrália és Európa között a Perth-London útvonalon.

A rendkívül hosszú időtartamú utazást a Qantas egy speciálisan összeállított menüsorral igyekszik kellemesebbé tenni, az ételek a test vízháztartásának egyensúlyát és a relaxációt is segítik.

A közeljövőben pedig ennél is hosszabb járatot tervez az ausztrál légitársaság, mint megírtuk, Sydney-ből Londonba szeretne leszállás nélkül közlekedni a cég 2022-től.

Az akár húsz órás repülőúthoz az Airbus A350-900-asának ultra nagy hatótávú változatát, az ULR-t, illetve a leendő Boeing 777-8-ast vizsgálják.

Információk szerint a Qantas olyan repülőgépet keres a leendő Sydney-London rekorddöntő járatra, amely ekkora utat négy osztályos elrendezésben 280-300 utassal teljesíteni képes.

Az A350ULR bevezető légitársasága egyébként a Singapore Airlines lesz, amely újraindítja ezzel az idén a leszállás nélküli Szingapúr-New York járatát, csupán 68 üzleti osztályú és 94 prémium turista üléssel felszerelve.

Az A350ULR, amely hamarosan teljesíti szűzfelszállását, 18 ezer kilométeres hatótávval rendelkezik majd. A Boeing 777-8-as 16.100 kilométeres legnagyobb hatótávval bír a tervek szerint, és legfeljebb 375 utas szállítására lesz képes. Mindkét gyártó úgy igyekszik “tuningolni” a maga típusváltozatát, hogy meg tudjon felelni a Sydney-London járat feltételeinek.