További kategóriákat vezet be a jegyeinél 2019-ben a Lufthansa, a Swiss és az Austrian, az ígéretek szerint ezzel kisebb „árlépcsők” lesznek a rendszerben. A kritikák szerint átláthatatlanabb lehet az egész, és nem jó, hogy a különböző internetes és irodai értékesítési csatornákon nem mindegyik új jegyár jelenik majd meg.
Felforgatja az értékesítési rendszerét a Lufthansa-holding három fő légitársasága, a Lufthansa mellett a Swiss és az Austrian is 2019-től.
Mint a Frankfurter Allgemeine Zeitung cikkéből kiderül, az eddigi jegyárkategóriák mellé számos új kerül, a Swiss egyik vezetőjének szóhasználatával úgynevezett lineáris árazásra állnak át. Az ígéretek szerint átlagosan nem fognak drágulni a jegyek.
Mint a cég egyik szóvivője elmondta, jelenleg, ha elfogy az egyik olcsóbb, a következő, drágább kategória egy hosszú távú járatnál akár 100 euró különbséget is mutathat. A terveik szerint azonban az új rendszerben nagyjából 10 euró alatt marad majd az „árlépcső”. Azt még nem közölte a cég, hogy pontosan hány új fokozatot vezetnek be.
Néhány kritika azonban már elhangzott: egyrészt attól tartanak az utazási szegmensben érdekelt felek, hogy átláthatatlanabb, túlbonyolított lesz az új rendszer.
Emellett további kritika, hogy az összes új jegykategória csak a Lufthansa-csoport saját portáljain jelenik majd meg, a különböző internetes repülőjegy keresőkben és utazási irodáknál nem minden lesz elérhető.
Ezt a vállalat technikai okokkal magyarázza, csak ott lehet majd az új kategóriákra is foglalni, amely rendszerek közvetlen összeköttetésben vannak a Lufthansáéval.
A német utaztatók szövetsége szerint viszont ennek megvalósítása többletköltséget okoz, és úgy vélik, ez újabb lépés afelé, hogy a holding eltávolodjon az utazásszervezőktől. Ennek egyik korábbi eleme volt az, hogy a panaszuk szerint a legolcsóbb jegykategóriákat elérhetetlenné tette Lufthansa a külső értékesítőknek.