Néhány napos kényszerszünetet követően felfüggesztette a Boeing a 737 MAX repülőgépek felszállási tilalmát.

Boeing 737 MAX 8 (Fotó: Boeing) | © AIRportal.hu

Boeing 737 MAX 8 (Fotó: Boeing)

A repülőgépek földön tartására azért volt szükség, mert a hajtóművek gyártója, a CFM azt jelezte, hogy a LEAP-1B hajtóművekben az egyik kulcsfontosságú alkatrész gyártási hibás lehet.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Boeing felfüggesztette a 737 MAX-okkal végrehajtott repüléseket, miután a hajtómű gyártója, a CFM jelezte, problémák lehetnek a LEAP hajtóművekkel.

Az ATW Online információi szerint az alacsony nyomású turbina tárcsák (LPT disc) gyártási minőségével kapcsolatban adódtak problémák azokban a LEAP-1B hajtóművekben, amelyeket a Boeingnek szállítottak le. A problémára a gyártó, és annak beszállító partnere által végzett minőség-ellenőrzési procedúra során derült fény.

A Boeing a CFM szakembereivel együtt ellenőrizte az összes tárcsa minőségét, majd

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

pénteken megszüntette a 737 MAX gépekre vonatkozó repülési tilalmat.

A Boeing leszögezte, hogy semmi nem veszélyezteti az első példány májusi átadását a Malindo Airnek. Az amerikai repülőgépgyártó közlése szerint eddig semmilyen problémát nem tapasztaltak a LEAP-hajtóművekkel, pedig a berepülési program során 2 ezer órát dolgoztatták a hajtóműveket kemény körülmények között is, a 180 perces ETOPS-hoz pedig további 3 ezer ciklust kellett teljesíteniük.

Korábban arról is beszámoltunk, hogy a hajtómű gyártója, a CFM International megerősítette, hogy bár ugyanarról a hajtóműcsaládról van szó,

az A320neo családra készült, LEAP-1A hajtómű-változatnál a kérdéses alkatrész eltérő tervezésű és másik beszállítótól származik, így az Airbusokat nem érintette a probléma.

CFM LEAP-1A hajtómű az A321neo prototípusán. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

CFM LEAP-1A hajtómű az A321neo prototípusán. (Fotó: AIRportal.hu)