A friss elképzelések szerint az Embraer új, turbólégcsavaros típusának a törzs hátsó részén lesznek a hajtóművei, és a versenytársaknál nagyobb kényelmet nyújt majd. Eközben a cég három év után újra nyereséges lett, és karbonsemleges üzemre áll át 2040-re.
Arjan Meijer, az Embraer kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó részlegének vezetője a Twitteren azt írta, javában zajlik az új turbólégcsavaros típusuk fejlesztése.
Az újonnan kiadott grafika szerint a hajtóműveket nem a szárnyra, hanem a törzs hátsó részére tervezték, a vízszintes vezérsík pedig a függőleges vezérsík tetejére kerül, azaz T-elrendezésű lesz.
A vezető ismét megerősítette, hogy az új típus nagyobb kényelmet biztosít majd, mint a versenytársak, vélhetően a szélesebb törzsnek köszönhetően. A korábbi tervek szerint a típus 2027-28-ban állhat majd kereskedelmi forgalomba.
A társaság közleménye szerint 23 kereskedelmi, illetve 33 üzleti repülőgépet adtak át az első fél évben, ez 80 százalékkal több, mint egy évvel korábban, amikor a koronavírus-járvány miatt alig volt olyan ügyfele, aki átvette volna a legyártott példányokat.
Az év hátralévő részében a gyártó ennél is nagyobb forgalomra számít, előrejelzésében azzal számolt, hogy év végéig 40-45 kereskedelmi és 90 business jetet tudnak majd átadni.
Ennek köszönhetően bevétele szintén jelentősen megugrott, tavalyhoz képest 65 százalékkal több, 1,9 milliárd USA-dollár folyt be, a második negyedévet így már 89 millió dolláros adózott nyereséggel zárta a cég, de a féléves teljesítmény még szolid, 18 millió dolláros veszteséget mutatott.
Az Embraer azt is bejelentette, hogy 2040-re karbonsemleges lesz az üzemelése, és olyan új termékeket fejleszt ki, amelyek hozzájárulnak majd ahhoz, hogy a légiközlekedés is emissziómentes legyen. Ennek érdekében jövőre fenntartható forrásból származó kerozint kezd használni, a repülőgépeket úgy állítják át, hogy az kizárólag alternatív üzemanyaggal is tudjon üzemelni, emellett hibrid és elektromos meghajtást is piacra kíván dobni.
Ezzel kapcsolatos a hír, hogy az Embraer első, elektromos meghajtású demonstrátora megkezdte a tesztrepüléseket, a hajtásrendszert egy EMB-203 Ipanema típuson tesztelik.