Újraindult a Nippon Cargo Airlines (NCA) működése, miután a szakemberek végeztek a múlt hónapban földre parancsolt flotta első gépének teljes átvizsgálásával.

A JA18KZ lajstromjelű Boeing 747-8F gép július negyedikén kapta meg az engedélyt a hatóságoktól az újbóli felszállásra, így másnap teljesítette a Nippon Cargo első saját üzemeltetésű géppel közlekedő menetrend szerinti járatát a június 17-i leállás óta, bázisa, Tokió Narita repülőteréről Sanghaj Pudong-ba és vissza.

Forrás: Boeing

A sűrűn közlekedő és nagy kapacitású Boeing 747-8-asok leállításával átmenetileg jelentősen lecsökkent az áruszállító kapacitás, az árak pedig megemelkedtek a Kína és Japán közötti fő áruszállítási útvonalakon.

A Nippon Cargo vártnál jóval hosszabb ideig tartó leállásával, csak az ANA Cargo heti tizennégyszer közlekedő 767-esei, és az Atlas Air heti hatszor közlekedő Jumbojetei maradtak.

A cég átmeneti leállása súlyosan kihatott az Ázsia és az Egyesült Államok közötti kapacitásokra is, bár az Atlas Air két Boeing 747-400F gépe, amelyeket az Nippon Cargo weat-lease alapon, vagyis személyzettel együtt bérel, továbbra is közlekedtek a két ország között, és a cég legnagyobb codeshare partnere, a Cargolux is több járatot közlekedtetett a kérdéses útvonalakon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az NCA gépei mostantól fokozatosan térnek vissza a kereskedelmi a forgalomba, ahogy a szakemberek végeznek azok átvizsgálásával, és a hatóságok is rábólintanak, hogy azok újra a levegőbe emelkedhessenek.