A kabinet felülvizsgálja a CPK projektet, a fejlesztő vállalat teljes vezetését menesztette, a 2028-ra előirányzott megnyitást pedig irreálisnak tartja.

A lengyel média tájékoztatása szerint a fejlesztő és üzemeltető társaság teljes igazgatótanácsát és ügyvezető igazgatóját menesztette a Tusk-kormány, a cég élére Filip Czernicket, a Szczecin-Goleniów repülőtér felügyelőbizottságának elnökét bízták meg három hónapra.

Maciej Lasek pénzügyminiszter-helyettes szerint a CPK felügyelőbizottságában történt változások csak az első lépést jelentik a projekt alapos felülvizsgálatában.

Bár közlése szerint a kormány nem akarja lefújni a projektet, de légi és vasúti közlekedési szakértőkkel kezdeményez egyeztetéseket a fejlesztésről, a 2028-ra tervezett átadást pedig irreálisan közelinek tartja.

A pénzügyminiszter-helyettes megjegyezte, hogy az ország éveket veszített a meglévő repülőterek fejlesztésében és korszerűsítésében azzal, hogy az új nagy repülőtérre koncentrált.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A CPK-t multimodális csomópontként álmodták meg, amelynek vasúti csomópontja az ország összes nagyobb városából legfeljebb 2,5 óra vonatozással elérhető lenne. A Varsótól 40 kilométerre, egy háromezer hektáros területen, állami finanszírozással építendő repülőteret kezdetben 40 millió, majd 2060-ra 60 millió utas kiszolgálására tervezték.

Még októberben jelentették be, hogy számos európai és ázsiai jelölt közül a francia Vinci Airports és az ausztrál IFM befektetési alap konzorciumát választotta stratégiai partneréül a leendő lengyel óriásreptér, a Centralny Port Komunikacyjny (CPK). A projektről itt írtunk bővebben.