Ukrán leányvállalata újraindítását tervezi a Wizz Air 2019-ben, ha megkapják az ehhez szükséges hatósági engedélyeket. A cég öt éven belül, 2,5 milliárd amerikai dolláros befektetéssel, húszgépesre növelné a flottáját és 2025-re már évi hatmillió utast szállítana.
Ukrán leányvállalata újraindítását tervezi a Wizz Air 2019-ben. A Wizz Air Ukraine légitársaság jövőre szerezné meg újra a működéshez szükséges engedélyeket az ukrán hatóságoktól.
A légitársaság 2,5 milliárd amerikai dolláros befektetéssel húszgépesre tervezi bővíteni az ukrán leányvállalat flottáját,
melyben a A320-asok mellett nagyobb befogadóképességű A321-esek is repülnének.
Az ukrán Interfax hírügynökség tudósítása szerint a Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József a közelmúltban Petro Porosenko ukrán elnökkel tárgyalt az ukrán leányvállat újraindításáról. A felek egyetértettek abban, hogy a Wizz Air Ukraine újraindítása hozzájárulna az ukrán légiközlekedési piac fejlődéséhez.
Váradi József a találkozót követően azt nyilatkozta, hogy a Wizz Air – tekintettel az Ukrajnában tapasztalható magas keresletre – a közeljövőben kész jelentősen növelni befektetéseit az országban. A légitársaság számít az ukrán kormány képviselői részéről, az újraindításhoz szükséges támogatásra.
A leányvállalat 20 repülőgépe kijevi és egyéb bázisokon állomásozna, a cég kiterjesztené diszkont útvonalhálózatát, és
2025-re évi 6 millióra növelné a szállított utasok számát.
A Wizz Air Ukraine újraindítása összesen hatezer munkahelyet teremtene közvetlenül és a kapcsolódó iparágakban Ukrajnában, valamint jelentősen stimulálná a turizmus és szolgáltatások fejlődését az országban.
A Wizz Air 2015-ben zárta be ukrán leányvállalatát, de számos járatát megtartotta, melyeket a magyar cég repülőgépeivel teljesített. A cég bezárására az instabil ukrán politikai helyzet, és az ukrán valuta gyors értékvesztése miatt került sor.
A Wizz Air jelenleg 41 útvonalat üzemeltet 12 országba három ukrán városból, Kijev, Lvov és Harkov repülőtereiről.
A rivális Ryanair korábban bejelentette, hogy 2019-ben öt új járatot nyit Ukrajnából és a következő 3-5 évben 1,5 milliárd dolláros beruházással bővíti jelenlétét az országban. Az ír cég az ukrán útvonalakat kiszolgáló gépeinek számát tizenötre növeli.