Utasforgalmi rekordot döntött a Lufthansa-csoport Magyarországon 2017-ben, tavaly 1,75 millióan repültek a légitársaságainak járatain, ez 8,5 százalékkal haladja meg az előző évit. A legnagyobb mértékben Afrika felé nő az utasok száma.
Antal Gábor, a Lufthansa-csoport magyarországi vezetője budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta: öt éve nem volt ekkora mértékű bővülés a magyar piacon, és ez 40 százalékkal meghaladja a régiós átlagot.
A legnagyobb arányban, 17 százalékkal Afrika felé nőtt a budapesti forgalmuk, Észak-Amerikába 6,5, az Európai Unió országaiba 5,7, Közel-Keletre 2,6, Dél-Amerikába 2, Ázsia-Óceániába pedig 0,8 százalékkal többen utaztak Magyarországról a Lufthansa-csoporttal.
A nagyarányú afrikai bővülés nem csak Magyarországra, hanem a közép-európai régióra is jellemző. Peter Pullem, a Lufthansa regionális kereskedelmi vezetője szerint ennek oka, hogy alacsony a bázis, vagyis az előző években alacsony volt a forgalom.
Antal Gábor elmondása szerint a legnépszerűbb úticélok Magyarországról New York, Miami, Canun, Genf, Barcelona, Johannesburg, Marrákes, Tokió és Sanghaj.
A kiutazó forgalom mellett a beutazók száma is nagy mértékben, 8 százalékkal növekedett, a legnagyobb mértékben, 12 százalékkal a New Yorkból érkező utasok száma emelkedett. Belgiumból és Svájcból 11, Olaszországból 6, Németországból 5 százalékkal érkezett több utas tavaly, mint egy évvel korábban.
Antal Gábor kiemelte, hogy a Budapest és az Egyesült Államok közötti járatokon 37,5 százalékos részesedésedéssel bír a Lufthansa-csoport.
Az idei évvel kapcsolatban Antal Gábor kiemelte, hogy elindul az ötödik frankfurti járat, Debrecenből pedig heti három helyett heti 5 járat indul, Frankfurtba és Münchenbe hetente összesen 78 járat közlekedik majd.
Peter Pullem regionális vezető azt emelte ki, hogy tavaly a Eurowingsnél 70 százalékkal, 8 millióra nőtt az utasforgalom, és idén is nagy arányú fejlődésre számítanak. A társaság tavaly rekord utasforgalmat ért el, 130 millióan választották valamelyik járatukat, és ezzel újra Európa legnagyobb utasforgalmú légitársasága lett a német cégcsoport.
Az AIRportal.hu kérdésére válaszolva elmondta azt is, hogy a Lufthansa a korábbi hírekkel ellentétben nem tervezi a darumadárlogóját a cégcsoport arculatába felvenni, mivel az a Lufthansa légitársasághoz tartozik, a kék színt pedig nem változtatják meg, csupán a festékanyagot cserélik le, hogy minden természeti körülmény között ugyanolyan kék színű legyen a festés.