Budapesten szakította meg útját az Emirates Dublinból Dubajba tartó járata hétfőn este egy utas rosszulléte miatt.

A légitársaság EK162-es számú járatának személyzete Kolozsvár térségében fordult vissza Budapest irányába. A járat fedélzetén egy középkorú férfi utas lett rosszul.

Az A6-ENY lajstromjelű Boeing 777-31H(ER) típusú repülőgép a felesleges üzemanyag elfogyasztása érdekében a leszállást megelőzően a budapesti repülőtér térségében hosszan várakozott, majd este fél nyolc után néhány perccel biztonságosan leszállt a 31R jelű futópályán.

A repülőgép ezt követően a számára kijelölt állóhelyre gurult, ahol az AMS Repülőtéri Egészségügyi Szolgálat megkezdte a rosszul lett utas ellátását.

Frissítés: A repülőgép este fél 11 után tudott továbbindulni Dubaj irányába, azonban ismeretlen okok miatt megszakította útját Kuvaitban. A 777-es több órás kuvaiti várakozást követően szállt fel ismét Dubaj felé, az utasok az eredeti érkezési időhöz képest mintegy fél nappal később érkeztek meg az Emirátusokba.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A járat útvonala a flightradar24.com radarképén.

A légitársaság felkészült az ilyen helyzetekre

Amint arról korábban beszámoltunk, az Emirates komoly képzést, fedélzeti elsősegélynyújtó eszközöket és egészségügyi szakértők által adott telefonos földi támogatást biztosít a repülőszemélyzetei részére, hogy utasrosszullét esetén a helyes döntéseket tudják meghozni.

Minden Emirates repülőgépen található sürgősségi orvosi láda, oxigénpalackok, lélegeztető maszkok, defibrillátor, valamint egy nonstop orvosi tanácsadó szolgáltatással összekötött ún. telemedicina egység, amely telekommunikációs csatornán keresztül összeköti a légiutas-kísérőket légi egészségügyi szakértőkkel, akik így azonnal képesek felmérni az utas állapotát.

Az Emirates személyzete átlagban 100 ezer utasonként körülbelül 20 hívást kezdeményez az egészségügyi szakértők felé. A hívások többsége nem végződik járatátirányítással, de a professzionális tanácsadás segíti a légiutas-kísérőket a döntéshozatalban és a megfelelő ellátás nyújtásában, különösen akkor, ha a járaton éppen nem tartózkodnak önkéntes egészségügyi szakemberek.

Illusztráció: Az AMS – Airport Medical Service speciálisan felszerelt repülőtéri mentőgépjárműve. (Fotó: AIRportal.hu)