Schwechat üzemeltetőjének NOTAM-közleménye szerint nagyon korlátozott mennyiség áll rendelkezésre a légikikötőben a Jet A1 típusú, a köznyelvben kerozinnak hívott repülőgép-üzemanyagból a szomszédos olajfinomító hibája miatt.

A Vienna Airport az OMV schwechati üzemében történt technikai zavar következtében arra utasítja a légitársaságokat, hogy kerüljék el a tankolást a bécsi repülőtéren.

Ha ez üzemeltetési okok miatt nem oldható meg, akkor is úgy érkezzenek meg járataik, hogy a repülőgépek tartályaiban a leszálláskor maximálisan megengedett mennyiségű üzemanyag maradjon. Mindemellett a tankolás céljából végrehajtott technikai leszállások is kerülendők.

A repülőtér üzemeltetője a napi fogyasztás függvényében további intézkedéseket vezethet be, a pillanatnyi helyzetről a légitársaságok a helyi üzemanyag-ellátó partnereiknél tájékozódhatnak.

Schwechat szóvivőjének közlése szerint az intézkedés megelőző jellegű, annak érdekében, hogy az üzemanyag-tartalékokkal minél jobban tudjanak gazdálkodni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Az OMV egyelőre nem adott meg határidőt a finomítóban fellépett probléma megoldására, de közölte, hogy a reptér üzemanyag-ellátását alternatív csatornákon – vélhetően más forrásokból és finomítókból – próbálják biztosítani.

A repülőtéren bázissal rendelkező Austrian Airlines egy szóvivője azt nyilatkozta, hogy nem várhatók járattörlések a probléma miatt, a tankolást más légikikötőkben meg tudják oldani.

Az üzemanyag-ellátási problémák elsősorban a hosszútávú járatok esetében jelenthetnek problémát, amelyeknek – ha Bécsben nem tudnak elegendő üzemanyagot vételezni – egy közbenső technikai leszállásra lehet szüksége másutt, hogy teljesíteni tudják a járatot.

A bécsi reptér NOTAM-közleménye:

A1272/22 NOTAMN Q) LOVV/QFULT/IV/NBO/A /000/999/4807N01634E005 A) LOWW B) 2206090936 C) 2207311800 EST E) DUE TO MECHANICAL INCIDENT AT OMV REFINERY, JET A1 SUPPLY IS VERY LIMITED. TO MINIMIZE FLIGHT OPS IMPACTS ALL AIRCRAFT OPERATORS ARE REQUESTED TO AVOID REFUELLING WHENEVER OPERATIONALLY POSSIBLE. IF REFUELLING CANNOT BE AVOIDED DUE TO OPERATIONAL REASONS, MAX POSSIBLE FUEL SHOULD BE ON BOARD UPON ARRIVAL. FUEL STOPS SHOULD BE AVOIDED WHENEVER POSSIBLE. BASED ON DAILY JET A1 CONSUMPTION, PROCEDURE WILL BE ADAPTED ACCORDINGLY. FOR DETAILS CONTACT YOUR FUEL COMPANY.