Az idei Párizsi Légi Szalonra időzített tájékoztatóján fontos lépésekről számolt be a Boom, amely neves légiipari beszállítókkal szerződött a szuperszonikus utasszállító részegységeinek és rendszereinek gyártására.
Az Overture elnevezésű típus tavalyi farnborough-i légiszalonon bejelentett újratervezését követően is fenntartja a gyártó a típus 2027-re tervezett szűzrepülését, és a kereskedelmi forgalomba állítás 2029-es céldátumát.
Az első példány gyártásának megkezdését az Észak-Karolinában épülő üzemben most 2025-re teszi a Boom Supersonic, míg tavaly ezt 2024-ben tervezték. A párizsi tájékoztatón ugyanakkor fontos előre lépésekről is beszámolt a fejlesztő cég, amely neves iparági beszállítókkal szerződött, emellett részleteket árult el a repülőgéppel és a Symphony hajtóművel kapcsolatban.
Az Overture tavalyi áttervezésekor meghatározott teljesítménybeli, üzemanyag-hatékonysági és környezetvédelmi célok teljesítésében fontos szerepe van a kecses, hátrafelé elvékonyodó törzsnek, valamint a szubszonikus és transzszonikus sebességtartományokban az irányíthatóság javítása érdekében tervezett, különleges aerodinamikai kialakítású, úgynevezett sirályszárnyaknak.
Ezek könnyebbek és erősebbek lesznek, valamint a hőterhelés szempontjából is stabilabb, fejlett kompozit anyagokból készülnek.
A szárnyakat az Airbus és az Embraer legfontosabb beszállítói között számon tartott spanyol Aernnova szállítja majd.
Ezeket és a törzset összekötő szerkezeti elemet, azaz középső szárnydobozt az olasz Leonardo tervezi és gyártja, emellett a törzs egyes elemeinek elkészítéséért és integrációjáért szintén az Airbus, a Boeing és az ATR számára is szerkezeti elemeket beszállító cég lesz a felelős.
A különböző sebességtartományokban is stabil irányítást lehetővé tevő, különleges kialakítású függőleges és vízszintes vezérsíkokat pedig a szintén spanyol Aciturrit gyártja majd.
A Boom részleteket közölt a repülőgép rendszerarchitektúrájával kapcsolatban is, a repülésvezérlő, elektromos és a hidraulikus rendszerekről, amelyből utóbbi háromszorosan redundáns kialakítással rendelkezik majd. Az Overture üzemanyag-rendszere a szubszonikus és szuperszonikus műveletek során biztosítja a gép megfelelő súlypont-szabályozását, és lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) felhasználását.
A fejlesztési program kockázatainak csökkentése érdekében a repülőgép több rendszere is már tanúsított változatokon alapul majd, ezért a beszállítói láncban olyan neves cégek kapnak még szerepet, mint a korábban megnevezett Collins Aerospace, az Eaton és a Safran Landing Systems.
A cég a típus hajtóművét tervező konzorciummal elkészítette a Symphony-hajtómű 3D-nyomtatású, 1:3 arányú modelljét, és bemutatta annak architektúráját is, emellett megállapodott a földi tesztekhez, valamint a berepülési és tanúsítási programhoz szükséges erőforrások legyártásáról.