Miután a nagy hajtóműgyártók kikosarazták a szuperszonikus utasszállítót tervező Boom céget, az amerikai startup egy három vállalatból álló csoporttal állapodott meg az Overture erőforrásának kifejlesztéséről.

A vállalat bejelentése szerint a Florida Turbine Technologies (FTT), a General Electric körébe tartozó GE Additive, valamint a Standard Aero dolgozik a projekten.

Az FTT, amely a Kratos Defense & Security Solutions egyik üzleti egysége, a hajtómű tervezéséért, a GE Additive a technológiai tervezési tanácsadásért, a StandardAero pedig a karbantartásért felelős.

A hajtómű tervezése már megkezdődött, a Boom fenntartja a forgalomba állításhoz szükséges engedélyek megszerzésére ígért 2029-es céldátumot.

Egy koncepciórajz a hajtóműről. (Forrás: Boom)

A Boom közlése szerint a Symphony fantázianevű erőforrás révén gazdaságilag és környezetvédelmi szempontból is fenntartható szuperszonikus repülőgépet kínál majd az ügyfeleinek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A teljesen új és egyedi tervezésű erőforrás kifejezetten a szuperszonikus típushoz készül, így elkerülhetők a kompromisszumok, amelyeket egy meglévő hajtóműtípusból származtatott megoldás esetén kellett volna megkötnie a gyártónak.

A Symphony a modern repülőgép-hajtóművekhez hasonló konstrukció lesz, amelyet a szuperszonikus repüléshez szükséges megoldásokkal egészítenek ki. Képes lesz kizárólag fenntartható repülőgép-üzemanyaggal is működni, nem rendelkezik majd utánégetővel, és felszálláskor 156 kN teljesítmény leadására lesz képes.

A hajtómű alkalmas lesz arra, hogy az Overture a hagyományos repülőgépek sebességének körülbelül kétszeresével, azaz 1,7 Mach utazósebességgel repüljön.

A mostani bejelentést megelőzően a négy nagy repülőgéphajtómű-gyártó, legutóbb a Rolls-Royce, korábban pedig a GE, a Honeywell és a Safran is túl kockázatosnak ítélte az Overture szuperszonikus sebességre képes hajtóművének kifejlesztését, annak ellenére, hogy korábban nagy légitársaságok, például az American Airlines, a United Airlines, a Virgin Atlantic és a Japan Airlines is a Boom projektje mellé álltak.

A gyártó idén nyáron bemutatott frissített tervei szerint az Overture 65-80 utast szállíthat a tengerek és óceánok felett a hangsebesség 1,7-szeresével (Mach 1,7). Teljes hasznos terheléssel hatótávolsága 4250 tengeri mérföld (7871 km) lesz. A típusról bővebben itt írtunk:

Bemutatta szuperszonikus utasszállítója friss terveit a Boom