Miután megszüntette több bázisát, a légitársasági üzemeléshez szükséges engedélyeit is visszaadta Ausztriában a Ryanair-csoporthoz tartozó Lauda, a néhai alapító autóversenyző üzleti gépes cégét pedig átnevezték az új tulajdonosok.

Úgy tűnik, pont kerül a Niki Lauda által alapított és a volt autóversenyző nevét viselő, utolsó Ausztriában bejegyzett légitársaság történetének végére.

A Ryanair kizárólagos tulajdonában álló Lauda a napokban visszaadta az osztrák légügyi hatóságnak a Légi üzemeltetői Engedélyét (Air Operator Certificate – AOC), valamint a cég kereskedelmi járatok üzemeltetéséhez szükséges Működési Engedélye (Operating License – OL) is megszűnt az osztrák Aviation Direct légiközlekedési oldal rövidhíre szerint.

Fotó: AIRportal.hu

Az osztrák cég így repülőgépek és személyzet nélkül mindössze adminisztrációs feladatokat lát el a Ryanair-csoporton belül az egyelőre még megmaradt schwechati irodából.

A 28 Airbust és a hozzájuk tartozó személyzetet az idén nyáron alapított, máltai bejegyzésű Lauda Europe cégbe szervezte át a tulajdonos.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgépek az osztrák OE- kezdetű lajstromjel helyett máltai, 9H- kezdetű regisztráció alatt repülnek. Az internetes flottakövető adatbázisok szerint jelenleg mindössze 9 Airbus aktív, a többi 19-et tárolja a máltai leánycég, amely Bécsben és Palma de Mallorcán tart fenn bázisokat. A máltai Lauda Europe a Ryanair wet-lease partnereként üzemeltet járatokat az anyavállalat égisze alatt.

Eltűnik a Lauda név az üzleti gépes piacról

Az egykori autóversenyző másik cége, az üzleti repülőgépeket üzemeltető Laudamotion Executive december elején jelentette be, hogy új néven folytatja a tevékenységét.

A vállalkozást 2019 nyarán, Lauda halála után vásárolta meg a Sparfell Aviation Group, a tulajdonos most átnevezte Sparfell Luftfahrt GmbH-ra.

A csoport ezenkívül Franciaországban és San Marinóban is tulajdonol önálló engedéllyel rendelkező, üzleti repülőgépeket üzemeltető légitársaságokat.

Forrás: Laudamotion

Niki Lauda a Forma-1 egyik legnagyobb alakja volt, a 70-es és 80-as években versenyzett. Második és harmadik világbajnoki címét egy 1976-ban történt nagyon súlyos balesetből felépülve nyerte meg.

Számos légitársaságot alapított, és maga is hosszú évekig repült utasszállító, majd ózleti repülőgépek pilótájaként.

A légiközlekedési iparágba 1985-ben lépett be a Lauda Air megalapításával, amely először menetrend szerinti európai, a 90-es évektől pedig már hosszútávú járatokat is üzemeltetett. A céget 2000-ben eladta az Austrian Airlines-nak, amely 2005-ben beolvasztotta a járatokat saját hálózatába. A vállalkozó három évvel később alapította meg Fly Nikit, amely kezdetben charter-járatokat repült, később menetrend szerint üzemelő, low-cost légitársasággá vált. Niki Lauda 2013-ban kiszállt a légitársaságból.

A Niki a német Air Berlinhez került, amelynek csődje után Lauda az utolsó pillanatban, egy osztrák bíróság döntésének köszönhetően tudta megszerezni a Niki vagyonelemeit (a Lufthansa és az IAG is rá akarta tenni a kezét a cégre), amelyet Laudamotion néven indított újra.

A Laudamotion low-cost légitársaságban röviddel az indulása után részesedést szerzett a Ryanair, majd később teljesen fel is vásárolta. Ez ügyben több bírálat is érte az egykori autóversenyzőt, hogy csak az ír low-cost strómanjaként játszott szerepet a légitársaság megszerzésében.