Visszaadta a London-Heathrow reptéren megszerzett hat résidőjét a Norwegian, mert a korábban tervezett járatok nem passzolnak a légitársaság új stratégiájához.
A Norwegian tavaly decemberben sorsoláson nyerte el a slotokat az illetékes Airport Coordination Limitedtől (ACL). A cég összesen 14 résidőt kért, de a világ legzsúfoltabb repülőterén a légitársaságok már hozzá vannak szokva, hogy az igényeltnél kevesebbet kapnak, és azt sem biztos, hogy pont azokat, amelyekre pályáztak.
Ilyen körülmények között sikerült a Norwegiannek hat résidőre szert tennie, amelyeket most a ch-aviation szerint a hibrid modellben működő skandináv légicég visszaad. Az ACL mellett a légitársaság is megerősítette az információkat, a koordináló testület jelezte, hogy a slotok visszakerülnek a gyűjtőbe, és a szabályoknak megfelelően fogják újraosztani.
A Norwegian a portál megkeresésére válaszul megköszönte az ACL-nek és a repülőtérnek, hogy résidőkhöz juthatott, de gondos vizsgálódás után úgy döntött, hogy visszaadja ezeket.
A légitársaság közölte, hogy azért döntöttek így, mert a Boeing 787-esek Rolls Royce hajtóműveit érintő hibák miatt sok ilyen gépük kiesik, a 737 MAX-ok továbbra sem repülhetnek, így a meglévő gépparkot más útvonalakon szeretnék használni a fenntartható üzleti modellre való átállás jegyében.
Mint ismert, a Norwegian nagyon közel került a csődhöz, mert a légitársaság agresszív növekedésbe kezdett, és rendkívüli mértékben emelte a járatszámot, ezzel a felkínált kapacitást, viszont így éves szinten több milliárd svéd korona veszteséget halmozott fel.
Az új vezetés visszafogta a fejlesztést, és inkább a nyereséges üzemelést helyezték előtérbe. Az átalakítások részeként több járatukat is beszüntették, Stockholm-Arlanda és Koppenhága-Kastrup repülőteréről az összes hosszútávú járatot törölték, az argentin leányvállalatot pedig eladták a Wizz Airben is részesedéssel bíró amerikai Indigo Partners által birtokolt Jetsmartnak.
A Norwegian Londonban eddig is jelen volt, a gatwicki repülőtéren a kapacitás 11 százalékát biztosítja.