Azon dolgozik az Airbus, hogy vonzóbbá tegye a légitársaságoknak az A380-ast, így várhatóan a hamburgi Aircraft Interiors Expo idején bemutatja a két fedélzetet összekötő új lépcsőkialakítást, többek között ennek is köszönhetően ötven üléssel megnövelhető a férőhely. Emellett valószínűleg wingleteket is kaphat a típus, hogy a szárnyak aerodinamikailag hatékonyabbak legyenek.

Kisebb fejlesztéseken dolgozik az Airbus, a wingtip fence-t nagyobb wingletek válthatják fel (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Kisebb fejlesztéseken dolgozik az Airbus, a wingtip fence-t nagyobb wingletek válthatják fel (Fotó: Airbus)

Régóta küzd a kevés megrendeléssel az Airbus zászlóshajója, az A380-as, több mint egy éve nem sikerült új példányokat eladni. Időről időre felmerül, hogy új generációs hajtóművekkel szereljék fel, ezzel ezt a típust is „neósítva”.

De a főként az Emirates vezetője, Tim Clark által szorgalmazott fejlesztést a jelek szerint halogatja az Airbus, az is lehet, hogy nem is valósítja meg. A megrendelések hiánya miatt a gyártási rátát is csökkentik, ám a vezetőség kiáll a típus létjogosultsága mellett.

Azonban most a gyártó egyik szóvivője az aerotelegraph.com portál szerint egy francia lapnak nyilatkozva elárulta, hogy két kisebb korszerűsítés-módosítás hamarosan megtörténhet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A380 Plus névre hallgató típusmódosítás részeként ötvennel több ülés lehet a fedélzeten, annak köszönhetően, hogy kevesebb helyet elfoglaló lépcsőket alakítanak ki. A szárnyakat pedig winglettel szerelnék fel.

A fejlesztést várhatóan az áprilisban, Hamburgban megrendezendő Aircraft Interiors Expo alatt mutatják be. Korábban John Leahy Airbus-vezető is beszélt arról, hogy több üléssel és a szárnyak aerodinamikai fejlesztésével hatékonyabbá tennék a Superjumbót.

Az elegáns, ám méretes főlépcső helyett takarékosabb elrendezésű feljárón dolgozik a gyártó (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az elegáns, ám méretes főlépcső helyett takarékosabb elrendezésű feljárón dolgozik a gyártó (Fotó: Airbus)

Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt róla, a 2015-ös expón az Airbus bemutatta a tervét, hogy a turistaosztályon sztenderdnek számító tíz helyett tizenegy széket tennének egy sorba, ám erre nem ugrottak a légitársaságok.

Noha például a már említett Emirates-vezér régebbi nyilatkozatai szerint kiváló az A380-as egy ülésre vetített üzemeltetési költsége, a helytakarékosság és a nagyobb befogadóképesség mindig jól jön a légitársaságoknak, a bevételek növelésére.

Ami a lépcsőket illeti, korábban már szerepelt a hírekben az, hogy főként az első, egyenes feljáró foglal viszonylag sok helyet. Annak érdekében, hogy több ülés férjen el, vélhetően a hátsó, ívelt lépcsőhöz hasonló elképzelést mutat majd be a gyártó. Ugyanakkor a hátsó elrendezésről is megjelentek elképzelések, ott a konyhák, mosdók és a lépcső viszonyát, elhelyezését módosíthatják.