Megkapott két szabadalmat a Bell Helicopters: az egyik szerint a helikopterek főrotor lapátjainak végére winglet-szerű elemet helyeznének, a másik szerint kiváltanák a hagyományos farokrotort.
Az amerikai helikoptergyártó egyik koncepcióról sem nyilatkozott részletesebben, tehát hogy milyen típusokban és mikortól tervezik alkalmazni. Az elképzelések csak az amerikai szabadalmi hivatalnak beadott rajzokból és dokumentációkból rajzolódnak ki – írta meg a Flightglobal.
A hagyományos farokrotort a cég egy keresztirányú ventilátorral helyettesítené, amelyet akár elektromosan, közvetlen mechanikus összeköttetéssel a hajtóművektől, vagy hidraulikusan is meg lehetne hajtani.
A főrotor forgási nyomatékát ellensúlyozó erőt ezzel együtt a megszokott módon, pedálokkal kontrollálhatnák a pilóták. A szabadalmi dokumentumokban a Bell rávilágít az eddig piacra került speciális farokrotort használó, vagy azt teljesen elhagyó megoldások – például az Airbus által használt Fenestron-rendszer, vagy az MD Helicopters NOTAR-jának – hátrányaira is, mint a rosszabb aerodinamikai tulajdonságok, vagy a túl komplex működés.
A Bell légfúvásos megoldása már nem teljesen újkeletű, 2017-ben az FCX-001 tanulmánygépénél kiderült, de nyilvánosan bemutatott működő példány nem készült belőle.
A másik szabadalom szerint a főrotor végén a merevszárnyú repülőgépekéhez hasonló íves végződés kialakításával a Bell szerint jelentősen csökkenthető a légellenállás és az üzemanyag-fogyasztás, ezt szélcsatornás tesztekre alapozzák.
A csatolt rajzok szerint kettős tollazatú „winglet” lenne a főrotor lapátjain. Ezekkel a felhajtóerő is 13,5 százalékkal növekedne, ha minden más jellemző változatlan marad.
A gyártó nem részletezte a szabadalmak várható alkalmazhatóságát, de a rajzokon egy, a Bell 505 Jet Ranger X típusra erősen hasonlító jármű látható. Valószínű, hogy a bevett gyakorlattal összhangban először kisebb gépeken öltenek testet az újítások.