A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa vezető diszkont légitársasága és Magyarország de facto nemzeti légitársasága a mai napon az alábbi nyilatkozatban reagál hivatalosan a budapesti repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnere, a Malév Ground Handling Zrt. közelmúltban folytatott, megtévesztő gyakorlatára – közölte lapunkkal a Wizz Air pénteken este.
A közleményben a légitársaság Diederik Pen, a Wizz Air ügyvezető alelnökét és üzemeltetési igazgatóját idézi:
„A Wizz Air megerősíti, hogy álláspontja szerint jelenlegi működésével a Malév Ground Handling Zrt. megsérti jogi kötelezettségeit, amikor a kihirdetettnél magasabb árat számít fel az utasoknak, illetve a Wizz Air kínálatában nem szereplő szolgáltatásokat értékesít számukra. A helyzet megoldásának érdekében minden lehetőséget megvizsgálunk, beleértve a szerződés felmondását is.”
„A Wizz Air szigorú követelményeket szab az utaskezelés területén, és elvárja, hogy kiterjedt hálózatán belül minden partnere eleget tegyen ezeknek. Ha bármely partnerünk megszegi kötelezettségeit, és félrevezeti a Wizz Air utasait, akkor alapos vizsgálattal, illetve szükség esetén jogi lépésekkel kell szembenéznie.”
Amint arról korábban beszámoltunk, az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Malév Ground Handlingnél fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezett az ügy miatt.
Az esettel kapcsolatos kérdéseinkre csak egy általános közleménnyel reagált a légitársaság
Az AIRportal.hu még július 31-én, szerdán érdeklődött arról a Wizz Airnél, hogy a tudomásuk szerint mióta folyik az utasokat megtévesztő tevékenység a budapesti repülőtéren, a légitársaság hány utasától szedtek be több pénzt, mint ami a Wizz Air tájékoztatóiban és üzletszabályzatában szerepel, összesen mekkora összeggel károsította meg a szerződött földi kiszolgáló partnerük az utasaikat.
Megkérdeztük azt is, hogy tervezi-e a Wizz Air, hogy egyenként megkeresi a megkárosított/megtévesztett utasait és kompenzálja-e őket, ha igen milyen módon történik számukra a pénz visszatérítése.
Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a légitársaság (pl. próbavásárlás jellegű) minőség ellenőrzési folyamatai, vagy az alvállalkozóval folytatott adatcsere, elszámolások során miért nem derült fény korábban az alvállalkozó gyakorlatára? Vagy miért csak egy sajtóban megjelent utaspanasz alapján kezdett a Wizz Air intézkedni az ügyben? Hogyan garantálja a légitársaság, hogy a jövőben nem fordulhat elő ilyen eset? Milyen lépéseket foganatosít a Wizz Air, hogy más reptereken, bázisokon ne fordulhasson elő ilyen gyakorlat?
Amint a légitársaság konkrét válaszokat ad a kérdéseinkre, természetesen közzétesszük azokat.