Az AirHelp a légi utasok jogaival foglalkozó egyik legjelentősebb cég, minden évben rangsorolja a légitársaságokat a szolgáltatás minősége, pontosság és a kártérítés-kezelés hatékonysága alapján. Tavalyhoz hasonlóan az idén is a Qatar Airways lett az első, a Ryanair pedig a legrosszabbak között szerepel.

Az AirHelp 30 országban működik, és az elmúlt 6 évben több mint 10 millió utasnak segített jogaik érvényesítésében, a lista tehát megbízható és releváns adatokon alapszik. Ebben az évben a világ 72 legismertebb légitársaságát rangsorolták három szempont szerint, amelyek a következők:

    1. Járatok pontossága: nem számít késésnek, ha a járat maximum 15 perccel a kiírt indulási idő után indult el, vagy maximum 15 perccel a menetrend szerinti érkezési idő után érkezett meg. Minél magasabb pontot kapott egy légitársaság, a járatainak annál nagyobb százaléka indult vagy érkezett időben.
    2. Szolgáltatás minősége: több mint negyvenezer utas pontozta a légitársaságokat a kényelem, a személyzet munkája és a fedélzeti ellátás alapján.
    3. A kompenzációs igények kezelése: itt azt vették figyelembe, hogy az adott légitársaság a kompenzációs panaszok hány százalékát utasította el, vagy mennyi időbe telt a kártérítés jóváhagyása, illetve a jóváhagyás után mennyi idő alatt utalták át a pénzt.
A Qatar a tavalyi évhez hasonlóan idén is első lett a listán (fotó: AIRportal.hu)

A top 5 légitársaság az összesített listán a Qatar Airways (8,23 pont), az American Airlines (8,07), az Aeromexico (8,07), a Scandinavian Airlines (8,07) és a Qantas (8,04) lett.

Az öt légitársaság közül a kompenzáció kategóriájában érdekes módon a Qatar kapta a legkevesebb pontot (7,8), azonban a szolgáltatás minőségében és a járatok pontosságában kimagasló értékelést nyert.

A Wizz Air az összesített listán a 22. legjobb légitársaság lett 7,56 ponttal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legpontosabb légitársaság a Garuda Indonesia, ezt követi az Olympic Air, Aeroflot, Qatar Airways és az Azul Airlines.

A szolgáltatási minőség szempontjából az Emirates vitte el a prímet 8,9-es pontszámmal, őt az Etihad, a Turkish Airlines, a Saudia és a Singapore Airlines követi.

A kompenzációs igények kezelésében a SAS lett a nyerő 9-es pontszámmal, őt követi a WestJet, az American Airlines, az Austrian Airlines és a Brussels Airlines.

Meglepő módon a Wizz Air 8,3-as pontszámmal a 8. helyet foglalja el kompenzációk kezelésében.

De mi a helyzet a legrosszabb légitársaságokkal?

Az öt legalacsonyabb pontszámot elérő légitársaság a Thomas Cook Airlines, az Easyjet, a Kuwait Airways, a Korean és a Ryanair lett.

A Kuwait Airways járatai közül több késik, mint amennyi időben érkezik, hiszen 4.2 pontot kapott a légitársaság, azaz a járatok csupán 42%-a indul vagy érkezik időben.

A Ryanair lett a legrosszabb fedélzeti szolgáltatást nyújtó légitársaság 6,8-as pontszámmal, míg kompenzációkezelésben szintén a Korean Air a legrosszabb, a maga 1,6-os pontszámával.