A maláj diszkont légitársasági holding közepes és hosszú távú járatokat működtető része, az Air Asia X azon gondolkodik, hogy a hatvanhat A330-900neo-ra szóló megrendelését A350-900-asra módosítsa. Tony Fernandes vezérigazgató arról is szólt, hogy a jelenlegi túlkínálat miatt nem tervezik európai járatok indítását.

A nagyobb befogadóképessége miatt A350-900-asokra cserélné hatvanhat A330-900-asra szóló megrendelését az Air Asia X, írja az aero.de portál. A maláj diszkont légitársasági holding közepes és hosszú távú járatokat működtető része már rendelkezik tíz darab A350-esre szóló szerződéssel.

Tony Fernandes vezérigazgató elmondta, ha pedig a váltás mellett döntenek, akkor teljes egészében lemondanák az A330neo-megrendelésüket.

Ez komoly érvágás lenne az Airbus felfrissített szélestörzsűjének két változatára leadott, összesen 212 darabos megrendelésállománynak. A vezérigazgató arról is beszélt, hogy a Boeing konkurens 787-esét is „érdekesnek tartják”, ezt vélhetően azért mondja, hogy jobb árat alkudjon ki az Airbusnál.

Lehetséges, hogy nem lesz ilyen látvány a valóságban (Grafika: Airbus)

Sok idő ugyanakkor nincs a döntésre, mert az első A330-900-ast jövő év decemberében vennék át. A típusváltozat berepülési programja egyébként hamarosan kezdődik, már a földi gurulási próbáknál tartanak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Tony Fernandes szerint azért gondolkodnak az A330neo-nál nagyobb A350-esekben, mert nagyobb igényt látnak az üzleti utazók körében, és az utóbbi években finomították a stratégiájukat, ennek pedig jobban megfelelne ez a típus.

Közölte, hogy egy nagy A350-es flottával a régiós járatokra koncentrálnának, négy és nyolc óra közötti időtartamú járatokon vetnék be a típust. Néhány olyan útvonalon Kínába és Indiába, ahol egy szélestörzsű gép nem megfelelő, pedig további A321neo-kat állítanának forgalomba.

Beszélt arról is, hogy egyelőre nem tervezik európai járatok indítását, mert túlkínálat van az Ázsia-Európa közötti légiforgalomban.

Szavai szerint ha egy piacra belépnek, ott szerenék az árakat lefelé vinni, ám úgy véli, ez ebben a szegmensben egyelőre nem működne.

Érdekesség, hogy a közelmúltban még ellenkező nyilatkozatok hangzottak el, több európai célállomást is tervbe vett az Air Asia-csoport, ráadásul európai ráhordó légitársaságokat is keresett. Igaz ugyanakkor, hogy a thaiföldi leányvállalat kelet-európai, így akár a Budapestre tervezett járatairól szóló elképzelések például talán más elbírálás alá esnek.