Európai ráhordó, úgynevezett feeder légitársaságokat keres az Air Asia X a 2018-ban újrainduló útvonalaihoz, az easyJet és a Ryanair is szóba került már – mondta Benjamin Ismail vezérigazgató.

Air Asia X Airbus A330neo. Grafika: Airbus | © AIRportal.hu

Air Asia X Airbus A330neo. Grafika: Airbus

A ch-aviation szaklap által idézett nyilatkozat a Routesonline konferencián hangzott el a vezetőtől. Elmondása szerint egyelőre azon dolgoznak, hogy az európai útvonalakat minél jobban beillesszék a cég portfoliójába. Megemlítette, hogy Ázsiában sikeresen működik a modelljük, de ez még nem jelenti azt, hogy Európában is beválik, mivel itt sokkal erősebb a konkurencia.

Az Air Asia X először londoni járatát indítja el, ehhez keres most olyan partnereket, akik ráhordanának erre, mivel egy brit leányvállalat megalapítása sokkal hosszabb és bonyodalmasabb eljárás lenne a Kuala Lumpur-i cégnek.

A vezérigazgató cáfolta azokat a korábbi híreket, amelyek szerint az idei negyedik negyedévben már elindítanák a Kuala Lumpur és Barcelona közötti, naponta, Isztambul-Atatürk érintésével közlekedő járatukat. Ismail szerint a cég honlapjára csak azért tették ki a bejelentést, hogy teszteljék az európai járatok bejelentését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Asia még 2012-ben szüntette meg európai útvonalat, mert túl magasak voltak a költségek: a kerozin ára is magasabb volt, mint most és egy kevésbé hatékony géptípussal, az Airbus A340-300-asokkal repültek. Az újraindítást azért csak 2018-ra tervezik, mert ekkor vehetik át az első A330neókat.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Air Asia X mellett a Singapore Airlines diszkont légitársasága, a Scoot is indít hosszútávú diszkont járatokat az öreg kontinensre, sőt, meg is előzheti ezzel maláj versenytársát. A Scoot a tervek szerint a 335 székes Boeing 787-8-asaival közlekedne európai járatain.