Először indult hosszútávú útra utasokkal tele az A350-1000. Az A350 XWB hosszabb törzsű változatának, MSN065 sorozatszámú prototípusa május 11-én teljesítette 12 órás repülését 310 utassal a fedélzetén. Az úgynevezett „Early Long Flight” járaton a típus egyik nagy vásárlója, a Virgin Atlantic 13 fős légiutaskísérő személyzete teljesített szolgálatot.
Túl van az egyik leglátványosabb próbán az A350-1000
Alapos külső zajszint-méréseknek vetették alá az A350-1000-est
Bolíviában tesztelték az A350-1000-est
Sikeresen teljesítette szűzrepülését az A350-1000-es prototípusa
Az utasok többsége a repülőgépgyártó munkatársa, valamint az Airbus teszt csapatának tagjai voltak. Feladatuk az volt, hogy a 12 órás út során, éles körülmények között tegyék próbára a repülőgép fedélzeti szolgáltatásait, beleértve a légkondícionáló rendszert, a fedélzeti szórakoztatórendszert (IFE), a konyhákat, az elektromos rendszereket, a mosdókat, valamint a szennyvíz rendszert.
Az Early Long Flight nem része a típus forgalomba állításához szükséges technikai tanúsítási programnak, de fontos az Airbus számára, mert így az éles tapasztalatok alapján értékelhetik a fedélzeti rendszerek működését és ezek alapján finomhangolhatják a fedélzeti eljárásokat.
Az A350-1000 háromgépes tesztflottával tejesíti az igen intenzív tesztprogramot, mely az előzetes terveknek megfelelően halad. A gyártó 2017 második félévében tervezi a típusváltozat kereskedelmi forgalomba állítását.
Az ezres változat a hosszabb törzsnek köszönhetően 40 utassal többet tud szállítani a -900-as variánsnál. A háromosztályos elrendezésben 366 utas szállítására képes A350-1000 az európai gyártó eddig gyártott legnagyobb kéthajtóműves típusa. A repülőgépet a Boeing 777-300ER váltótípusának és a Boeing leendő új generációs típusa, a 777X riválisának szánják a toulouse-iak. Az A350-1000 a Boeing 777-300ER repülőgépekhez képest 25 százalékkal kedvezőbb üzemanyag fogyasztási mutatókkal dicsekedhet majd a gyártó specifikációja szerint.
Az Airbus már 841 példányra rendelkezik megrendeléssel az új generációs, szélestörzsű A350 XWB család repülőgépeire, 45 vásárló részéről, ebből 12 vásárló rendelt a nagyobb A350-1000-es változatból, összesen 211 darabot.
Hatalmas hangárbuli keretében, több mint kétezer meghívott vendég előtt leplezte le és keresztelte meg legújabb repülőgépét a Lufthansa. A Münchenben megrendezett eseményen a Nürnberg nevet kapta a német légitársaság első Airbus A350-900 XWB szélestörzsű repülőgépe. Az eseményről és a repülőgépről készült képek galériánkban. Részletek…
Kipróbáltuk a Qatar Airways vadonatúj Airbus A350 XWB-jét
Az Airbus és a Qatar Airways meghívásának köszönhetően elsők között próbáltuk ki az új Airbus A350 XWB repülőgépet, melyet az európai repülőgépgyártó december 22-én, a franciaországi Toulouse-ban adott át a Qatar Airways-nek, a típus első üzemeltetőjének. Részletek…