Felfrissíti a kabint az ausztrál Qantas a tizenkét Airbus A380-asán. Növelik a business-osztályú és prémium turista ülőhelyek számát, miközben a normál turista székekből kevesebb lesz a gépeken. Egyéb átalakításokkal mégis eggyel több, 485 utas fér majd be az óriásgépekbe.
Többmillió dolláros költséggel átalakítja Airbus A380-asainak fedélzetét a Qantas – írja a flightglobal.com portál. Jelenleg 484 utas fér be az ausztrál légitársaság óriásgépeibe, a módosítás után eggyel többen foglalhatnak majd helyet bennük.
A munkálatok 2019 második negyedévében kezdődnek és 2020 végére fejeződnek be a flotta összesen tizenkét A380-asán.
Az átalakítás révén több mint negyedével növekszik majd a prémium kínálat a Qantas A380-asain: csaknem duplájára növelik a prémium turista osztályú ülések számát, és hattal több lesz a business-székekből.
Az első osztályon marad a tizennégy fülke, de az így már hetven business-ülés és harmincöt helyett hatvan prémium turista szék miatt a normál turista osztályon 341 hely lesz csupán a jelenlegi 371 helyett.
A cég közleménye szerint a felső fedélzetet érinti leginkább a módosítás, ott válaszfalakat és személyzeti területeket is átépítenek, hogy több hasznos felületet nyerjenek. Emellett átalakítják az első és business-osztályú utasok által használható bárrészleget is, hogy több hely legyen.
Alan Joyce, a Qantas igazgatója szerint növekvő igényt látnak a prémium turista és a business-osztály iránt azokon a hosszú távú járatokon, amelyeket A380-asokkal üzemeltetnek.
Mint hozzátette, köztük vannak olyanok is, akik a törzsutasprogram révén igényelnek magasabb kiszolgálási osztályt, tehát upgrade-et vesznek igénybe.
A reményeik szerint ha több prémium helyet biztosítanak, az tovább növeli a keresletet is. Az ügyvezető elmondta azt is, hogy az Airbus segítségével nagyon hatékony kialakítást sikerül majd elérni az A380-asaik felső fedélzetén: növelve a prémium szolgáltatásokra rendelkezésre álló helyet javulhat a bevétel és a repülőgépek gazdaságossága is. A jelek szerint tehát megáll az a feltételezés, bár sok vita van róla, hogy a prémium ülőhelyek sokat számítanak egy-egy hosszú távú járat gazdaságosságánál.
A légitársaság a flottát érintően azt is közölte, hogy a belföldi és nemzetközi hálózatán gyakrabban fogja egymással cserélgetni az A330-asokat és Boeing 737-800-asokat, mindig az aktuális kapacitásigénynek megfelelően. A leányvállalat Jetstar esetében pedig az A320-asok és A321-esek kabinjában 3 százalékkal növelik az ülőhelyek számát.
Amint arról az AIRportal.hu beszámolt korábban, a Qantas húsz darabra szóló A380-as megrendeléséből hátralévő nyolc példány sorsa bizonytalan: a légitársaság nem lát újabbaknak helyet a flottában, főként a még évekig tovább szolgáló Boeing 747-esek miatt. Mert a Qantas bár elkezdte a Jumbók kivonását, hat fiatalabb 747-400ER-t megtart még a 2020-as évek elejéig. Ezek kabinját nemrég frissítették fel, az A380-asokéhoz igazítva, így egy ideig szolgálatban maradhatnak.
A jövőre érkező 787-9-esekkel pedig majd közvetlen Perth-London járatot indít, és további rendkívül nagy hatótávú, kéthajtóműves gépek beszerzését is fontolgatják: az A350-900ULR-t és a 777-8-ast vizsgálják. Ilyennel rekordhosszúságú, 20 órás, közvetlen Sydney-London járatot indítana a Qantas.