Átvette első Airbus A350-900 XWB repülőgépét az Iberia, ezzel megkezdődött a spanyol nemzeti légtársaság szélestörzsű flottájának megújítása. Az IAG alapító tag légitársaság a 18. A350 XWB üzemeltető lett a világon.
Az EC-MXV lajstromjelű repülőgépet Plácido Domingo operaénekes után keresztelték el.
Az Iberia első A350-ese a cég több mint 100 gépes (az Iberia Expressel együtt) kizárólag Airbusokból álló flottájához csatlakozik.
Az Iberia A350-900-as repülőgépei 348 utas szállítására képesek háromosztályos fedélzeti berendezéssel. Az utasok 31 teljesen vízszintes ággyá alakítható business osztályú ülésen, 24 premium economy és 293 turista ülésen repülhetnek.
Amint arról korábban beszámoltunk, az Iberia XWB-je az első olyan A350-900-as, amely az Airbus legújabb teljesítményjavító csomagjával készült, ennek része egy új kiképzésű és magasabb winglet is. A csomagnak köszönhetően a repülőgép teljesítménye mellett a üzemanyag-fogyasztása is kedvezőbb.
Az MSN219-es gyártási számú példánytól az összes A350-900-as már ezzel a csomaggal készül.
A módosításokkal a nagyobb, 280 tonna maximális felszállótömegű A350-900-as hatótávolsága 325 utassal 8200 tengeri mérföldre (kb. 15200 kilométer) növekszik, ez százzal több az eddiginél. Emellett 1 százalékkal kisebb kerozinfogyasztás az eredménye a fejlesztésnek.
Mint arról beszámoltunk, az Iberia a négyhajtóműves A340-600-asai leváltására szerez be 16 darab A350-900-ast, és várhatóan a New York-i járatán debütál a típus az idén nyáron. De előtte a tervek szerint még néhány London-Heathrow-ra közlekedő utat is teljesít, a személyzet gyakorlása miatt.
Az Iberia A350-ese egyben az első XWB az IAG portfóliójába tartozó légitársaságoknál. Az európai óriás holding az A318-astól az A380-asig az Airbus összes típusát üzemelteti.
Az Airbus eddig 847 példányra szerzett kötelező érvényű megrendelést az A350 XWB típuscsaládból, világszerte 44 vásárló részéről.
Így készült az Iberia első A350-ese